სადამრიგებლო პროგრამა

სილაბუსი და კალენდარული გეგმა


                    წლიური  სასწავლო  კურსის  პროგრამა ( სილაბუსი)
 /  
მასწავლებლის   სახელი, გვარი:   მარინა ნოზაძე
სასწავლო   საგნის   დასახელება :   ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების   კლასი :   VII
სასწავლო   კურსის   სწავლების   ხანგრძლივობა :   ორი სემესტრი
საათების   რაოდენობა :   5საათი კვირაში
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა:  
ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირთვს წარმოადგენს ენა, როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის, აზრის ჩამოყალიბებისა და გადაცემის საშუალება. ენობრივმაუნარ-ჩვევებმა  ხელი უნდა შეუწყოს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული, სოციალური თუ პროფესიული სირთულეების დამოუკიდებლად დაძლევის პროცესსქართული ენა მხოლოდ ერთ-ერთი სასწავლო საგანი კი არ არის, არამედ, სხვა საგანთაგან განსხვავებით, სწავლების ენაა, ყველა დანარჩენი საგნის შესწავლის საშუალებააპიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ-ჩვევები სწორედ მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი.
უნარ -  ჩვევები :   
      განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
        გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
      განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
       ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
        შეაყვაროს კითხვა; გამოუმუშაოს ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის, აღქმისა და გაცნობიერების უნარი; 
       გააცნობიერებინოს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივმოქმედი პროცესი.
სასწავლო   საგნის   მიზანი :   მოსწავლემ უნდა შეძლოს-
        კალიგრაფიული კულტურის გამომუშავება;
       ლექსიკური მარაგის შევსება-გამდიდრება;
      აზრის ცხადად, ლაკონიურად, მკაფიოდ და მწყობრად გამოხატვის უნარის ჩამოყალიბება;
        მსჯელობის უნარის განვითარება;
       სააზროვნო მოქმედებათა (ანალიზი, შედარება, განზოგადება) განვითარება ენობრივ (ტექსტობრივ) საფუძველზე;
        ფუნქციურად და შინაარსობრივად მრავალფეროვანი ტექსტების შესწავლისა და გააზრების უნარის ჩამოყალიბება;
       ტექსტებთან შემოქმედებითი (თავისუფალი) დამოკიდებულების გამომუშავება;
        დისკუსიებში მონაწილეობა, მონოლოგური და დიალოგური მეტყველების უნარ-ჩვევათა ჩამოყალიბება;
       ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება;
       საგანმანათლებლო მიზნით სხვადასხვა რესურსით (ლექსიკონები, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტი და სხვ.) სარგებლობა;
       სამეტყველო ეტიკეტის ნორმების დაცვა;
        ტექსტის აგების კანონზომიერების გათვალისწინებით ტექსტის შექმნა;
         მიზნობრივი ამოცანის შესატყვისი სტილით წერა და მეტყველება;
       ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება;
        სხვადასხვა სახის, სტილისა და ჟანრის ტექსტების ანალიზისადა შექმნის უნარის გამომუშავება;
      მწერლის შემოქმედების გააზრება სუბიექტური (მწერლის ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტები და მომენტები) და ობიექტური (ეპოქის ზოგადი კონტექსტი) ფაქტორების გათვალისწინებით;
       ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემატიკის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა, პიროვნული პოზიციის ჩამოყალიბება და მისი არგუმენტირება;
       ლიტერატურულ ნაწარმოებებში ასახული ფასეულობების აღქმა-გააზრება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
       ქართული და მსოფლიო ლიტერატურული პროცესებისა და უნივერსალური ლიტერატურული თემების ურთიერთკავშირის გააზრება.
სასწავლო   კურსის   ამოცანები : 
მოსწავლემ უნდა აითვისოს , როგორც ენობრივი ისე კულტურული ინფორმაცია.

2) უნდა შეიძინოს სხვადასხვა კატეგორიის უნარ-ჩვევასამეტყველოსწავლის სწავლა
3)მოსწავლეს უნდა ჩამოუყალიბდეს სხვადასხვა ტიპის დამოკიდებულება.
სასწავლო   კურსის   აუცილებელი   საბაზისო   კომპონენტები :
      ინფორმაციის გაგება, ანალიზი და შეფასება:
        ენის კომუნიკაციური ასპექტების გაგება-გამოყენება:
       მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა:
კურსის   ორგანიზაცია :
1)      საკლასო   მენეჯმენტის  ხერხები:
      ინდივიდუალური
        წყვილებში
       ჯგუფური
      მთელ კლასთან
       2)  მეცადინეობის  ფორმები:
        პრაქტიკული
       ლექცია
      სემინარი
      დებატები
    3)  გაკვეთილის  ტიპები:
      ახსნა
        განმტკიცება
       კომბინირებული
საწავლო   კურსის   შეფასება :  

 ტესტირება,
        კომუნიკაციის უნარი,
საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები,
საბოლოო შეფასება;
განმავითარებელი შეფასება.
რესურსები :  მოსწავლის წიგნი: ქართული ენა და ლიტერატურაავტორები: ვახტანგ როდონაია
რვეული;
 მასწავლებლის წიგნი;
დაფა.

წლის   ბოლოს   მისაღწევი   შედეგები:
ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VII. 2. მოსწავლეს შეუძლია სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით.                             
ქართ. VII. 3. მოსწავლეს შეუძლია სამეტყველო ქცევის შეცვლა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.                             
ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.
ქართ. VII. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირმეტყველების ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.                             
ქართ. VII. 6. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების შესაბამისად გამოყენება.   
მიმართულება :  კითხვა
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების   გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.                           
ქართ. VII. 8. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.                              
ქართ. VII. 9. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის გაანალიზება სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
ქართ. VII. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
მიმართულება :  წერა
ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით.                          
ქართ. VII. 12. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.                               
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.                               
ქართ. VII. 14. მოსწავლეს შეუძლია  წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.

N
გაკვეთილის თემატიკა
საათების -ბა
ჩატარების დრო
1
სიტყვა წინამძღვრიანთკარის  სამეურნეო სკოლის გახსნაზე
2სთ

2
დავით გურამიშვილი -„დავითიანი,“(სწავლა მოსწავლეთა)

3სთ

3
მსაზღვრელ საზღვრულის ბრუნება
1სთ

4
შემაჯამებელი წერა  N 1
1სთ

5
სულხან- საბა ორბელიანი-„სოფლის მაშენებელნი
ეზოპე ძაღლი მელა და მამალი
ძალა ერთობილა
უგუნური მცურავი
გლახაკი და ქილა ერბო
კუ და მორიელი
კაცი და გველი
კეისრის მაგისტროსი
მოგზაურობა ევროპაში

7სთ

6
ილია ჭავჭავაძე-„ჩვენი ეხლანდელი სიბრძნე-სიცრუე
1სთ

7
მუხრან მაჭავარიანი-„საბა
2სთ

8
შემაჯამებელი წერა  N 2
1სთ

9
ლადო ასათიანი-„ვაჟა ფშაველას ნაამბობი
სინონიმები,
2სთ

1სთ

10
ანა კალანდაძე-„ რავარ? სატევარი ვარ!“
1სთ

11
ტიციან ტაბიძე-„რია რია
1სთ

12
ბესიკ ხარანაული-ლექსებ
1სთ

13
პლაკატის /გაზეთის შექმნა
1სთ

14
გურამ პეტრიაშვილი-„პატარა დინოზავრი
თეთრსულელა
ჩართული სიტყვებიდა გამოთქმები
5სთ





15
შემაჯამებელი წერა  N 3
1სთ

16
იაკობ გოგებაშვილი-„ბურჯი ეროვნებისა
რანი ვიყავით გუშინ
4სთ

17
ბალადა-„თავფარავნელი ჭაბუკი
ნასახელარი ზმნების წარმოება
5სთ


18
ილია ჭავჭავაძე-„ბაზალეთის ტბა
სხვათა ნათქვამის გადმოცემა
3სთ



19
ვაჟა ფშაველა-„ხმელი წიფელი
იას უთხარი ტურფასა

ნიკოლოზ ბარათაშვილი-„ცისა ფერს

6სთ

20
შემაჯამებელი წერა  N 4
1სთ

21
ანა კალანდაძე-„საქართველოო ლამაზო

მედეა კახიძე-„ჩემი მიწის სადღეგრძელო

მურმან ლებანიძე-„სამშობლო
ბევრს არ დაგპირდები

აკაკი წერეთელი-„სულიკო

ვაჟა ფშაველა-„სამეფოს სიმღერა

დავით გურამიშვილი-„დინარი

როგორ შეიქმნა საქართველოს ჰიმნ
ზმნისწინის ფუნქცია


8სთ

22
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-„მაიკო ორბელიანისადმი მიწერილი წერილი
სულო ობოლო
პარონიმები
5სთ

23
ნოდარ დუმბაძე-„სისხლი
რევაზ ინანიშვილი-„ჩიტების გამომზამთრებელი
რტული სიტყვების წარმოება
ზმნის რაობა

7სთ

24
შემაჯამებელი წერა  N 5
1სთ

25
რევაზ ინანიშვილი-„დამრიგებელი
მერაბ ბერძენიშვილი-„დამნაშევე დასჯილია
რიცხვითი სახელის რაობა.

8სთ

26
გალაკტიონ ტაბიძე-„ეს მშობლიური ქარია
ატმის რტოო დაღალულო რტოო
გაგონდება თუ არა
მზო თიბათვისა

6სთ

27
.ჭავჭავაძე““ რა გითხრათ რით გაგახაროთ
ვაჟა-ფშაველაენა
რიტორიკული შეკითხვა
4სთ

28
.ინანიშვილიტყის შვილები
საკუთარი სახელები
5სთ

29
.ჭავჭავაძეკაცია ადამიანი?!“ (ნაწყვეტი)
ზედსართავი სახელები,სხვათა სიტყვის ნაწილაკის გამოყენება
8სთ

30
შემაჯამებელი წერა  N 6
1სთ

31
ალფონს დოდეტარტანელ ტარასკონელის  უჩვეულო თავგადასავალი
ქონების გამომხატველი სახელები
5სთ

32
შოთა ძიძიგურიენის წარმოშობა“.
ნაწილაკითურმე
5სთ

33
ნიკო ბაგრატიონიბურებტან (ნაწყვეტი)
კუთვნილების გამომხატველი სახელები
5სთ

34
აკაკი წერეთელითორნიკე ერისთაიკუთვნილებითი ნაცვალსახელების მართლწერა(მისი.თავისი)

18სთ

35
შემაჯამებელი წერა  N 7
1სთ

36
ოტია იოსელიანიჩემი ვეფხისტყაოსანი
შოთა რუსთაველივეფხისტყაოსანი“ ( თათბირები)
ნართანიანი მრავლობითი

9სთ

37
ვაჟა- ფშაველაკლდემ მხოლოდ ერთხელ თქვა
./ორბელიანიუნაღვლოთა მძებნელი
მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნება
5სთ

38
შემაჯამებელი N 8
1სთ

39



          წლიური  სასწავლო  კურსის  პროგრამა ( სილაბუსი)
2013 -2014  /  
მასწავლებლის   სახელი, გვარი:    მარინა  ნოზაძე
სასწავლო  საგნის  დასახელება :   ქართული,
სწავლების   კლასი:  IX კლასი
სასწავლო  კურსის  სწავლების  ხანგრძლივობა :   ორი სემესტრი
საათების   რაოდენობა:  5 საათი კვირაში
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერაქართულიენისადალიტერატურისსტანდარტისბირთვსწარმოადგენსენა, როგორცპიროვნებისთვითგამოხატვის, აზრისჩამოყალიბებისადაგადაცემისსაშუალება. ენობრივმა უნარ-ჩვევებმა ხელიუნდაშეუწყოსპიროვნებისპირადი, ცხოვრებისეული, სოციალურითუპროფესიულისირთულეებისდამოუკიდებლადდაძლევასპიროვნებისსაერთოკულტურა, საკომუნიკაციოდაპროფესიულიუნარ-ჩვევებისწორედმშობლიურიენისსაფუძველზეყალიბდება. ისქმნისიმძირითადბაზისს, რომელსაცეფუძნებაადამიანისთავისუფალიგანვითარებისმთელიშემდგომიპროცესი.
უნარ   ჩვევები  :   
·         განუვითაროსმოზარდსძირითადისამეტყველოუნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
·         გამოუმუშაოსწერითიდაზეპირიმეტყველებისკულტურა;
·         განუვითაროსსაკუთარიაზრისლოგიკურითანამიმდევრობითგამოთქმისადასხვადასხვადანიშნულებისწერილობითიტექსტისშექმნისუნარი;
·         ჩამოუყალიბოსდამოუკიდებელი, შემოქმედებითიდარეფლექსურიაზროვნებისუნარი;
·         შეაყვაროსკითხვა; გამოუმუშაოსლიტერატურის, როგორცსიტყვისხელოვნებისადაკულტურისფაქტის, აღქმისადაგაცნობიერებისუნარი
·         გააცნობიერებინოსეროვნულიდაზოგადსაკაცობრიოკულტურა, როგორცცვლილებისადაგანვითარებისმუდმივმოქმედიპროცესი.
სასწავლო    საგნის    სტატუსი  : მოცემულ კლასში ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი.
ინფორმაციის   გაგება , ანალიზი და შეფასება  :
 სასწავლო    საგნის    მიზანი  :   

·       სხვადასხვასახისზეპირიტექსტებისანალიზიტონალობის, ენობრივ-გრამატიკულისტრუქტურისადაეფექტურობისთვალსაზრისით;
·       ადეკვატურად, გამართულადდადამარწმუნებლადმეტყველება;
·       წაკითხულიტექსტისკონსტრუირება (ენობრივიანალიზიდასინთეზი);
·       ტექსტებისსახეებისამოცნობადაგანმარტებამათსსტრუქტურულ-გრამატიკულთუსტილისტურთავისებურებებზედაყრდნობით;
·       ტექსტებშიმოცემულიგრამატიკულიკონსტრუქციებისგამოყოფადამათისათანადოინტერპრეტაციითწარმოდგენა;
·       სხვადასხვატიპისადასტილის ტექსტებისგამართულადწერა; გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციისწესებისმართებულადგამოყენებატექსტისასაგებადდადასახვეწად. 
   ენის კომუნიკაციური ასპექტები   გაგება - გამოყენება :

·       იმსაკომუნიკაციოუნარ-ჩვევებისადასტრატეგიებისგანვითარება, რომლებიცუზრუნველყოფს სოციალურგარემოშიპიროვნებისადეკვატურთვითგამოხატვას; საუბრის, დისკუსიის, დებატების, სხვადასხვათემაზეკამათისწარმართვას;
·       სხვადასხვასახის ზეპირიდაწერილობითიტექსტებისშეფასებამათისაკომუნიკაციოამოცანისგათვალისწინებით;
·       წაკითხულისგადამოწმებადაშეფასებასანდოობის, აქტუალურობის, პოპულარობისადასხვაკრიტერიუმებისმიხედვით;
·       კონკრეტულისაკითხისშესასწავლადინფორმაციისმოძიება, კრიტიკულადგადამოწმებადამონაცემთაბანკისშედგენა;
·       სხვადასხვამიზნით, სხვადასხვააუდიტორიისათვისნებისმიერიტიპისწერილობითიტექსტის შეთხზვა.


მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა  :

·       არგუმენტირებულიმსჯელობასხვადასხვაჟანრისმხატვრულტექსტებშიგამოვლენილიმსოფლმხედველობრივისაკითხებისადალიტერატურულითავისებურებებისშესახებ;
·       ლიტერატურულნაწარმოებზესუბიექტურიმოსაზრებისჩამოყალიბებადა წარმოჩენა;
·       ლიტერატურულნაწარმოებებშიმხატვრულიაზროვნებისფორმებისიდენტიფიცირება, შედარება, შეპირისპირება, დაკავშირებადაანალიზი;
·       სხვადასხვაეპოქისლიტერატურულტექსტებშიასახულკულტურულფასეულობათაგააზრება დამათმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვა;
·       სხვადასხვაჟანრისლიტერატურულიტექსტისშექმნისპროცესშიცხოვრებისეულიდაშემოქმედებითიგამოცდილებისრეალიზება;
·       წერილობითტექსტებშისაკუთარიპოზიციისადაღირებულებითიდამოკიდებულებებისსხვადასხვალიტერატურულიფორმითწარმოჩენა;
·       ქართულიდამსოფლიოლიტერატურულიპროცესებისადაუნივერსალურილიტერატურულითემებისურთიერთკავშირისაღქმა-გააზრება.
სასწავლო    კურსის    ამოცანები  საგანმანათლებლომიზნებიდანგამომდინარე, ქართულიენისადალიტერატურისსწავლებასკოლაშიითვალისწინებსკონკრეტულიამოცანებისგადაჭრას. ამგვარამოცანებსწარმოადგენს:
·         კალიგრაფიულიკულტურისგამომუშავება;
·         ლექსიკურიმარაგისშევსება-გამდიდრება;
·         აზრის ცხადად, ლაკონიურად, მკაფიოდდამწყობრადგამოხატვისუნარისჩამოყალიბება;
·         მსჯელობისუნარისგანვითარება;
·         სააზროვნომოქმედებათა (ანალიზი, შედარება, განზოგადება) განვითარებაენობრივ (ტექსტობრივ) საფუძველზე;
·         ფუნქციურადდაშინაარსობრივადმრავალფეროვანიტექსტებისშესწავლისადაგააზრებისუნარისჩამოყალიბება;
·         ტექსტებთანშემოქმედებითი (თავისუფალი) დამოკიდებულებისგამომუშავება;
·         დისკუსიებშიმონაწილეობა, მონოლოგურიდადიალოგურიმეტყველებისუნარ-ჩვევათაჩამოყალიბება;
·         ტექსტისანალიზისუნარისგანვითარება;
·         საგანმანათლებლომიზნითსხვადასხვარესურსით (ლექსიკონები, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტიდასხვ.) სარგებლობა;
·         სამეტყველოეტიკეტისნორმებისდაცვა;
·         ტექსტისაგებისკანონზომიერებისგათვალისწინებითტექსტისშექმნა;
·         მიზნობრივიამოცანისშესატყვისისტილითწერადამეტყველება;
·         ორთოგრაფიულიდაპუნქტუაციურინორმებისსათანადოდგამოყენება;
·         სხვადასხვასახის, სტილისადაჟანრისტექსტებისანალიზისადაშექმნისუნარისგამომუშავება;
·         მწერლისშემოქმედებისგააზრებასუბიექტური (მწერლისცხოვრებისმნიშვნელოვანიფაქტებიდამომენტები) დაობიექტური (ეპოქისზოგადიკონტექსტი) ფაქტორებისგათვალისწინებით;
·         ლიტერატურულნაწარმოებშიასახულიპრობლემატიკისმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვა, პიროვნულიპოზიციისჩამოყალიბებადამისიარგუმენტირება;
·         ლიტერატურულნაწარმოებებშიასახულიფასეულობებისაღქმა-გააზრებადამათმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვა;
·         ქართულიდამსოფლიოლიტერატურულიპროცესებისადაუნივერსალურილიტერატურულითემებისურთიერთკავშირისგააზრება.
სასწავლო    კურსის    აუცილებელი    საბაზისო    კომპონენტები  :
ზეპირმეტყველების, კითხვის, მოსმენისა დაწერისუნარ-ჩვევები
კურსის    ორგანიზაცია  :
1)      საკლასო  მენეჯმენტის ხერხები:
·         ინდივიდუალური
·         წყვილებში
·         ჯგუფური
·         მთელ კლასთან
                  2) მეცადინეობის ფორმები:
·         პრაქტიკული
·         ლექცია
·         სემინარი
·         დებატები
               3) გაკვეთილის ტიპები:
·         ახსნა
·         განმტკიცება
·         კომბინირებული
საწავლო    კურსის    შეფასება  :  
·         ტესტირება,
·         დემონსტრირება (ზეპირიგამოსვლა),
·         შუალედური შეფასება,
·         კომუნიკაციის უნარი,
·         საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები,
·         საბოლოო შეფასება.
რესურსები  :
·                                 მოსწავლის წიგნი: ქართულიენადალიტერატურაავტორი როდონაია
მასწავლებლის წიგნი;
დაფა,
·         ბიბლიოთეკა, თეატრი, მუზეუმი, ისტორიულიძეგლები, ბუნებრივიგარემოდასხვ.
ადამიანური    რესურსები  :    ქართულიენისმასწავლებელი.  
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :
ქართ.IX. 1. მოსწავლესშეუძლიამონაწილეობისმიღებასაკლასოდასასკოლოდისკუსიებში.                         
ქართ. IX. 2. კამათისდროსმოსწავლესშეუძლიამიმართოს შესაბამისტაქტიკასდადაიცვასსამეტყველოქცევისეთიკურინორმები.
ქართ. IX. 3. აუდიტორიისწინაშემოხსენებითგამოსვლისასმოსწავლესშეუძლიაზეპირიკომუნიკაციისეფექტიანობისგასაძლიერებელიხერხებისგამოყენება.                         
ქართ.  I X. 4. მოსწავლესშეუძლიათანაკლასელთაზეპირიმოხსენებებისგაანალიზებადაშეფასება.                        
ქართ. IX. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირიკომუნიკაციისსტრატეგიებისამოცნობადაშესაბამისადგამოყენება.                         
ქართ. IX. 6. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვასახისტექსტებისგაანალიზებამათიორგანიზებისთვალსაზრისით.
ქართ.  I X.7. მოსწავლეს შეუძლიაგანასხვავოსტექსტშიფაქტობრივი, კონცეპტუალურიდაქვეტექსტურიინფორმაცია.                           
ქართ.  I X. 8. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვაჟანრისმხატვრულინაწარმოებების, პუბლიცისტურითხზულებებისწაკითხვადამათმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვა.
ქართ.  I X. 9. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვაჟანრისმხატვრულინაწარმოებისგაანალიზება.
ქართ.  I X. 10.  მოსწავლესშეუძლიაკითხვისმიზნისშესაბამისისტრატეგიებისგამოყენება.                         
ქართ. IX. 11. მოსწავლესშეუძლიადაწეროსთხზულებასხვადასხვამიზნითდასხვადასხვააუდიტორიისათვის.                ქართ. IX. 12. მოსწავლესშეუძლიამხატვრულიტექტისშექმნამოცემულიპირობისანმოდელისმიხედვით.ქართ. IX. 13. მოსწავლესშეუძლიასასწავლორეფერატისდაწერაერთიანრამდენიმეწყაროსმიხედვითქართ. IX. 14. მოსწავლესშეუძლიატექსტისკონსპექტისშედგენაშესაბამისიწესებისდაცვით.
ქართ.  I X. 15.მოსწავლესშეუძლია დაწეროსგამოხმაურებაწაკითხულწიგნზეანმხატვრულნაწარმოებზე.                        
 ქართ.  I X. 16. მოსწავლესშეუძლიაწერის სტრატეგიებისგამოყენებანაწერისორგანიზებისათვის.
  ზეპირმეტყველება
ქართ. IX. 1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს  სხვადასხვათვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე.
ქართ. IX. 2. მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიის მონაწილეთა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. IX. 3. მოსწავლეს  შეუძლია მსჯელობა განსხვავებული ტექსტების ენობრივ თავისებურებებზე.
ქართ. IX. 4. მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიისა და კამათის ძირითადი ენობრივიმახასიათებლე-ბის ამოცნობა და გამოყენება.
ქართ. IX. 5. მოსწავლეს შეუძლია  დისკუსიისა და კამათის სტრატეგიების გამოყენება
           კითხვა
ქართ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. IX. 7. მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გამომსახველობითი საშულებების ცოდნის გამოყენება სხვადასხვა სახის ტექსტების ანალიზისას.
ქართ. IX. 8. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
              წერა
ქართ. IX. 9. მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისისწერილობით გადმოცემამოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების შეჯამება.
ქართ. IX. 10. მოსწავლეს შეუძლია დეტალური ინფორმაციისგანსხვავე-ბული თვალსაზრისისწერილობით გადმოცემა.
ქართ. IX. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა დააუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. IX. 12. მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას წერილო-ბითი ტექსტის სტრუქტურა და ენობრივი ნორმები.
ქართ. IX. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატე-გიების გამოყენება ნაწერისორგანიზებისათვის

N
გაკვეთილის თემატიკა
საათების
-ბა
ჩატარების დრ
1
შოთა რუსთაველი
,,ავთანდილის ანდერძი’’
მაღალი და დაბალი შაირშ
6 სთ
16.09-24.09
2
რამატიკული მასალა
1სთ
20.09
3
ვაჟა-ფშაველა ,,ჩემი ვედრება’’
პარონიმები;გარითმვის ხერხები

25.09-30.09

4
გრამატიკული მასალა
1სთ
27.09
5
ილია ჭავჭავაძე,,სარჩობელაზედ’’;
მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენა
5სთ
01.10-08.10
6
გრამატიკული მასალა
1სთ
04.10
7
შემაჯამებელი სამუშაო N1
1 სთ
09.10
8
ვაჟა-ფშაველა ,,კაი ყმა’’;
მთავარი აზრისა და დამხმარე დეტალების ამოცნობა; ასტროფია
3სთ
10.10-15.10
9
გრამატიკული მასალ
1სთ
15.10
10
აა.რსენ იყალთოელი,,დავით აღმაშენებლის ეპიტაფია’’
ტექსტის პერიფრაზირება;
ეპიტაფი
1სთ
16.10
11
ანა კალანდაძე,,ფეხი დამადგით’’;დეტალებზე დაკვირვება და დასკვნის გამოტანა;სტილიზაცია
1სთ
17.10
12
შოთა ნიშნიანიძე,,ცოტნე დადიანი’’;
რთული სიტყვები;
2სთ
21.10
13
გრამატიკული მასალა
1სთ

14
გიორგი შატბერაშვილი,,სუკუნო საგზალი
6სთ
22.10-29.10
15
გრამატიკული მასალა
1სთ

16
ივანე ზურაბიშვილი,,გაბრიელ ეპისკოპოსი’’;ავტობიოგრაფიული ტექსტი
5სთ

17
შემაჯამებელი სამუშაო N2
1სთ

18
რეზო თაბუკაშვილი,,საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესი’’;
ბიოგრაფიული ტექსტი;
უცხო სუფიქსებით წარმოქმნილი ქართული სიტყვები
5სთ

19
გრამატიკული მასალა

1სთ

20
ნიკო ლორთქიფანიძე ,,გული’’,
,,საშობაო მინიატურები’’,
,,ლიტერატურული საღამო
4სთ

21
გრამატიკული მასალა
1სთ

22
აკაკი წერეთელი,,განთიადი’’;
მხატვრული სახე
3სთ

23
შემაჯამებელი სამუშაოN3
1სთ

24
მიხეილ ჯავახიშვილი
,,მიწის ყივილი’’;რა განაპირობებს არაერთგვაროვნებას?
ანალოგია
6სთ

25
გრამატიკული მასალა
1სთ

26
გალაკტიონ ტაბიძე,,მამული’’
1სთ

27
ოთარ ჭილაძე,,ადამიანი გაზეთის სვეტში’’;
შესიტყვების ინვერსია და მისი გამოყენება მხატვრულ ტექსტში
4სთ
09.12-12.12
28
გრამატიკული მასალა
1სთ

29
შემაჯამებელი სამუშაოN4
1სთ

30
ნუგზარ შატაიძე
,,მოგზაურობა აფრიკაში’’
თემის განსაზღვრა;
ჟარგონი.
I სემესტრის დასასრულ
6სთ
16.12-20.12
31
გრამატიკული მასალა
1სთ

32
იოანე მინჩხი,,ჟამნი ჩუენნი’’
ძველი ქართული სასულიერო პოეზია.ჟანრის სპეციფიკის გათვალისწინება.
2სთ

33
გრამატიკული მასალა
1სთ

34
ბესარიონ გაბაშვილი
,,ტანო ტატანო’’
ლექსის რიტმული თავისებურების გათვალისწინებ
4სთ

36
ნიკოლოზ ბარათაშვილი ,,საყურე’’    ,,არ უკიჟინო’’
ლექსის საჭიროებით გამოწვეული ენობრივი დარღვევები.
3სთ

37
გრამატიკული მასალა
1სთ

38
გალაკტიონ ტაბიძე
,,რაც უფრო შორს ხარ
1სთ

39
გრიგოლ ორბელიანი  
,,ჰე,მამულო’’
ტროპები
2სთ

40
შემაჯამებელი სამუშაო N 5
1სთ

41
ვალერიან გაფრინდაშვილი
,,სენტიმენტალური ტრიოლეტი
2სთ

42


43
პაოლო იაშვილი,,დარიანული’’
ალიტერაცია და ასონანსი;
ლიტერატურული კონტექსტების გათვალისწინება.
გრამატიკული მასალა                               

1სთ

1სთ

44
მირზა გელოვანი,,ნუ მწერ’’
ზუსტი და არაზუსტი რითმა;
2სთ

45
ლადო ასათიანი
,,სპარსელ ასულს
3სთ

46
გრამატიკული მასალა
1სთ

47
ანა კალანდაძე
,,მოდიოდა ნინო მთებით
2სთ

48
აკაკი წერეთელი,,კუდაბზიკეთი’’
სატირა და იუმორი;სატირული ინტონაციის ამოცნობა;სიტყვის ეტიმოლოგია.
4სთ

49
გრამატიკული მასალა
1სთ

50
შემაჯამებელი სამუშაო N6
1სთ

51
რეზო ჭეიშვილი ,,ნობელი’’
4სთ

52
რამატიკული მასალა
1სთ

53
სულხან-საბა ორბელიანი ,,მოტირალი და მოცინარი’’
იუმორისტული ინტონაციის ამოცნობა; სატირა და იუმორი
5სთ

54
გრამატიკული მასალა
1სთ

55
ლეონტი მროველი ,,მოქცევა მირიან მეფისა’’,
ტექსტის პერიფრაზირება;ენის ისტორია
8სთ

56
შემაჯამებელი სამუშაო N 7
1სთ

57
დავით გურამიშვილი,,დავითიანი’’ (ნაწყვეტები) ავტობიოგრაფიული ტექსტი;ძველისა და ახლის თანაარსებობის მაგალითები
7სთ

58
გრამატიკული მასალ
1სთ

59
ნიკოლოზ ბარათაშვილი
,,ბედი ქართლისა’’ისტორიული კონტექსტის გამოყენება;
შეხვედრა პოეტთან;
9სთ

60
გრამატიკული მასალა
1სთ

61
62



63
64
65
66

67
68
69
70
შემაჯამებელი სამუშაოN 8
კოლაუ ნადირაძე ,,25 თებერვალი’’
ისტორიული კონტექსტის გათვალისწინება
გრამატიკული მასალა
კონსტანტინე გამსახურდია ,,დიდი იოსები
გრამატიკული მასალ
გრამატიკული მასალა
ჭაბუა ამირეჯიბი ,,მოსე ზამთარაძის ნაამბობი
გრამატიკული მასალის
შემაჯამებელი სამუშაოN 9
დარჩენილი  საათები დაეთმობა განვლილი მასალის გამეორებას
1ს თ
2სთ



1სთ
8სთ
1სთ
1სთ

6სთ
1სთ
1სთ


           წლიური  სასწავლო  კურსის  პროგრამა ( სილაბუსი)
2013-2014  / 
მასწავლებლის  სახელი, გვარი:  მარინა ნოზაძე
სასწავლო  საგნის  დასახელება :  ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების  კლასი :  X
სასწავლო  კურსის  სწავლების  ხანგრძლივობა :  ორი 
სემესტრი
საათების  რაოდენობა :  5 საათი კვირაში
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერაქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირთვს წარმოადგენს ენა, როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის, აზრის ჩამოყალიბებისა და გადაცემის საშუალება. ენობრივმა უნარ-ჩვევებმა  ხელი უნდა შეუწყოს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული, სოციალური თუ პროფესიული სირთულეების დამოუკიდებლად დაძლევასპიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ-ჩვევები სწორედ მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი.
უნარ - ჩვევები :   
·         განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
·         გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
·         განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
·         ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
·         შეაყვაროს კითხვა; გამოუმუშაოს ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის, აღქმისა და გაცნობიერების უნარი; 
·         გააცნობიერებინოს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივმოქმედი პროცესი.
სასწავლო  საგნის  სტატუსი : მოცემულ კლასში ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი.
სასწავლო  საგნის  მიზანი :  
ინფორმაციის   გება, ანალიზი და შეფასება :

სხვადასხვა სახის ზეპირი ტექსტების ანალიზი ტონალობის, ენობრივ-გრამატიკული სტრუქტურისა და ეფექტურობის თვალსაზრისით;
·       ადეკვატურად, გამართულად და დამარწმუნებლად მეტყველება;
·       წაკითხული ტექსტის კონსტრუირება (ენობრივი ანალიზი და სინთეზი);
·       ტექსტების სახეებისამოცნობა და განმარტება მათს სტრუქტურულ-გრამატიკულ თუ სტილისტურ თავისებურებებზე დაყრდნობით;
·       ტექსტებში მოცემული გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყოფა და მათი სათანადო ინტერპრეტაციით წარმოდგენა;
·       სხვადასხვა ტიპისა და სტილის  ტექსტების გამართულად წერა; გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციის წესების მართებულად გამოყენება ტექსტის ასაგებად და დასახვეწად.
ენის კომუნიკაციური ასპექტები  გაგება-გამოყენება:
 ·       იმ საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევებისა და სტრატეგიების განვითარება, რომლებიც უზრუნველყოფს  სოციალურ გარემოში პიროვნების ადეკვატურ თვითგამოხატვას; საუბრის, დისკუსიის, დებატების, სხვადასხვა თემაზე კამათის წარმართვას;
·       სხვადასხვა სახის ზეპირი და წერილობითი ტექსტების შეფასება მათი საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით;
·       წაკითხულის გადამოწმება და შეფასება სანდოობის, აქტუალურობის, პოპულარობისა და სხვა კრიტერიუმების მიხედვით;
·       კონკრეტული საკითხის შესასწავლად ინფორმაციის მოძიება, კრიტიკულად გადამოწმება და მონაცემთა ბანკის შედგენა;
·       სხვადასხვა მიზნით, სხვადასხვა აუდიტორიისათვის ნებისმიერი ტიპის წერილობითი ტექსტის  შეთხზვა.

მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა :

·       არგუმენტირებული მსჯელობა სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ტექსტებში გამოვლენილი მსოფლმხედველობრივი საკითხებისა და ლიტერატურული თავისებურებების შესახებ;
·       ლიტერატურულ ნაწარმოებზე სუბიექტური მოსაზრების ჩამოყალიბება და  წარმოჩენა;
·       ლიტერატურულ ნაწარმოებებში მხატვრული აზროვნების ფორმების იდენტიფიცირება, შედარება, შეპირისპირება, დაკავშირება და ანალიზი;
·       სხვადასხვა ეპოქის ლიტერატურულ ტექსტებში ასახულ კულტურულ ფასეულობათა გააზრება  და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
·       სხვადასხვა ჟანრის ლიტერატურული ტექსტის შექმნის პროცესში ცხოვრებისეული და შემოქმედებითი გამოცდილების რეალიზება;
·       წერილობით ტექსტებში საკუთარი პოზიციისა და ღირებულებითი დამოკიდებულებების სხვადასხვა ლიტერატურული ფორმით წარმოჩენა;
·       ქართული და მსოფლიო ლიტერატურული პროცესებისა და უნივერსალური ლიტერატურული თემების ურთიერთკავშირის აღქმა-გააზრება.
სასწავლო  კუ  სის  ამოცანები 
საგანმანათლებლო მიზნებიდან გამომდინარე, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლება სკოლაში ითვალისწინებს კონკრეტული ამოცანების გადაჭრას. ამგვარ ამოცანებს წარმოადგენს:
·         კალიგრაფიული კულტურის გამომუშავება;
·         ლექსიკური მარაგის შევსება-გამდიდრება;
·         აზრის ცხადად, ლაკონიურად, მკაფიოდ და მწყობრად გამოხატვის უნარის ჩამოყალიბება;
·         მსჯელობის უნარის განვითარება;
·         სააზროვნო მოქმედებათა (ანალიზი, შედარება, განზოგადება) განვითარება ენობრივ (ტექსტობრივ) საფუძველზე;
·         ფუნქციურად და შინაარსობრივად მრავალფეროვანი ტექსტების შესწავლისა და გააზრების უნარის ჩამოყალიბება;
ტექსტებთან შემოქმედებითი (თავისუფალი) დამოკიდებულების გამომუშავება;
·         დისკუსიებში მონაწილეობა, მონოლოგური და დიალოგური მეტყველების უნარ-ჩვევათა ჩამოყალიბება;
·         ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება;
·         საგანმანათლებლო მიზნით სხვადასხვა რესურსით (ლექსიკონები, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტი და სხვ.) სარგებლობა;
·         სამეტყველო ეტიკეტის ნორმების დაცვა;
·         ტექსტის აგების კანონზომიერების გათვალისწინებით ტექსტის შექმნა;
·         მიზნობრივი ამოცანის შესატყვისი სტილით წერა და მეტყველება;
·         ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება;
·         სხვადასხვა სახის, სტილისა და ჟანრის ტექსტების ანალიზისადა შექმნის უნარის გამომუშავება;

 მწერლის შემოქმედების გააზრება სუბიექტური (მწერლის ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტები და მომენტები) და ობიექტური (ეპოქის ზოგადი კონტექსტი) ფაქტორების გათვალისწინებით;
·         ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემატიკის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა, პიროვნული პოზიციის ჩამოყალიბება და მისი არგუმენტირება;
·         ლიტერატურულ ნაწარმოებებში ასახული ფასეულობების აღქმა-გააზრება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
·         ქართული და მსოფლიო ლიტერატურული პროცესებისა და უნივერსალური ლიტერატურული თემების ურთიერთკავშირის გააზრება.
სასწავლო  კურსის  აუცილებელი  საბაზისო  კომპონენტები :
ზეპირმეტყველების, კითხვის, მოსმენისა და წერის უნარ-ჩვევები
კურსის  ორგანიზაცია :
1)      საკლასო  მენეჯმენტის ხერხები:
·         ინდივიდუალური
·         წყვილებში
·         ჯგუფური
·         მთელ კლასთან
                  2) მეცადინეობის ფორმები:
·         პრაქტიკული
·         ლექცია
·         სემინარი
·         დებატები
3) გაკვეთილის ტიპები:
·         ახსნა
·         განმტკიცება
·         კომბინირებული
საწავლო  კურსის  შეფასება :  
·         ტესტირება,
·         დემონს·    ტრირება (ზეპირი გამოსვლა),
          კომუნიკაციის უნარი,
·         საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები,
·         საბოლოო შეფასება.
რესურსები :
·                                 მოსწავლის წიგნი: ქართული ენა და ლიტერატურაავტორი; ვახტანგ როდონაია
რვეული;
მასწავლებლის წიგნი;
დაფა
, წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.                          
ქართ. X. 2. კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს  შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.                         
ქართ. X. 4. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.                        
ქართ. X. 5. მოსწავლეს შეუძლია  ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება.                          
ქართ. X. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების გაანალიზება მათი ორგანიზების თვალსაზრისით.
ქართ. X.7. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.                            
ქართ. X. 8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებების წაკითხვადა მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. X. 9. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოების გაანალიზება.
ქართ. X. 10.  მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.                         
ქართ. X. 11. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროსთხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.                
ქართ. X. 12. მოსწავლეს შეუძლიამხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
ქართ. X. 13. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.                          
ქართ. X. 14. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.
ქართ. X. 15. მოსწავლეს შეუძლია  დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.              
ქართ. X. 16. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.

N
გაკვეთილის თემატიკა
საათების
-ბა
ჩატარების დრო
1
იაკობ ხუცესის
შუშანიკის წამება
15სთ

2
იოანე საბანისძეაბოს წამება
შემაჯამებელი N 1
12სთ

3
გიორგი მერჩულეგრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება
17სთ

4
შემაჯამებელი N 2


5
გიორგი მთაწმინდელიიოვანესა და ექვთიმეს ცხოვრება
8 სთ

6
შოთა რუსთაველივეფხისტყაოსანი“-პროლოგ
5სთ

7
უცხო მოყმე. ნახვა არაბთა მეფისაგან  მის ყმისა ვეფხისტყაოსნისა რუსთველური შაირი და მისი სახეები.  შედარება
შემაჯამებელი N 3
4სთ

8
ძიების გზაზე. თინათინისაგან ავთანდილის გაგზავნა მის ყმისა ძებნად წასვლა.
3სთ

9
შეხვედრა. ,,ამბავი ავთანდილისა ასმათს რომ ეუბნება“ ,, შეყრა ავთანდილისა და ტარიელისავიდრე ,, ტარიელისაგან ხატაეთს წასვლა და დიდი ომი
შემაჯამებელი N 4
6სთ

10
ქმნა მართლისა სამართლისა.,,   წიგნი ტარიელისა ინდოთ მეფის წინაშე“  ალიტერაცია . რთული წინადადება,, ვეფხისტყაოსანში
5სთ

11
მათ სამთა გმირთა.,,ამბავი ნურადინ ფრიდონისა“  ვიდრე ,,ამბავიავთანდილისარაბეთ
შემაჯამებელი N 5
3სთ

12
ანდერძი ,,დათხოვნა ავთანდილისა როსტევან მეფესთანავიდრე ,,ცნობა როსტევან მეფისაგან ავთანდილის გაპარვისა
5სთ

13
გული,ცნობა და გონება.,,წასვლა ავთანდილისაგან ტარიელთან შეყრად მეორედ“.ვიდრე ,,აქა ტარიელისაგან და ავთანდილისაგან ქვაბს მისვლა.“
6სთ

14
იმედი. ,,წასვლა ავთ-საგან ფრიდონისასავიდრე  გულანშაროში მისვლის ამბავი. ,,ძჲნაწილაკის გამოყენება ,,ვეფხისტყაოსანში
შემაჯამებელი N 6
4სთ

15
ზღვათა სამეფო.,,ფატმანისაგან ავთ-ის გამიჯნურება“ ,,წიგნი ფატმანოსაგან ნესტანის წინაშე მიწერილ
5სთ

16
ქაჯეთის ციხის აღება,,წიგნი ნესტანისა ფატმანთანავიდრე ,,ტარიელისაგან ზღვათა მეფისას მისვლა
8სთ

17
სულხან-საბა ორბელიანისიბრძნე სიცრუისა
შემაჯამებელი N 7
15 სთ

18
დავით გურამიშვილი
დავითიანი



19
შემაჯამებელი N 8


20
გამეორება


21
გამეორება


22
შემაჯამებელი N 9


23
გამეორება


kTitle �;sa�� � lass=MsoBookTitle>სთ


31ალფონს დოდეტარტანელ ტარასკონელის  უჩვეულო თავგადასავალი
ქონების გამომხატველი სახელები
5სთ

32.შოთა ძიძიგურიენის წარმოშობა“.
ნაწილაკითურმე“               5სთ

33.ნიკო ბაგრატიონიბურებტან (ნაწყვეტი)
კუთვნილების გამომხატველი სახელები   5სთ

34.აკაკი წერეთელითორნიკე ერისთაიკუთვნილებითი ნაცვალსახელების მართლწერა(მისი.თავისი)       18სთ

35.შემაჯამებელი წერა  N 7     1სთ

36.ოტია იოსელიანიჩემი ვეფხისტყაოსანი
შოთა რუსთაველივეფხისტყაოსანი“ ( თათბირები)
ნართანიანი მრავლობითი          9სთ

37.ვაჟა- ფშაველაკლდემ მხოლოდ ერთხელ თქვა
./ორბელიანიუნაღვლოთა მძებნელი
მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნება     5სთ

38. შემაჯამებელი N 8    1სთ






programa-silabusi
sagani _ qarTuli ena da literatura
klasi _ me-11
pedagogi _ მარინა ნოზაძე
kursis moculoba _ 5 საათი
a) saswavlo kursis miznebi:
informaciis gageba, analizi da Sefaseba:
•      sxvadasxva saxis zepiri teqstebis analizi tonalobis, enobriv-gramatikuli struqturisa da efeqturobis TvalsazrisiT;
•      adekvaturad, gamarTulad da damarwmuneblad metyveleba;
•      wakiTxuli teqstis konstruireba (enobrivi analizi da sinTezi);
•      teqstebis saxeebis amocnoba da ganmarteba maTs struqturul-gramatikul Tu stilistur Taviseburebebze dayrdnobiT;
•      teqstebSi mocemuli gramatikuli konstruqciebis gamoyofa da maTi saTanado interpretaciiT warmodgena;
•      sxvadasxva tipisa da stilis teqstebis gamarTulad wera; gramatikis, orTografiis, punqtuaciis wesebis marTebulad gamoyeneba teqstis asagebad da dasaxvewad.
enis komunikaciuri aspeqtebis gageba-gamoyeneba:
•      im sakomunikacio unar-Cvevebisa da strategiebis ganviTareba, romlebic uzrunvelyofs socialur garemoSi pirovnebis adekvatur TviTgamoxatvas; saubris, diskusiis, debatebis, sxvadasxva Temaze kamaTis warmarTvas;
•      sxvadasxva saxis zepiri da werilobiTi teqstebis Sefaseba maTi sakomunikacio amocanis gaTvaliswinebiT;
•      wakiTxulis gadamowmeba da Sefaseba sandoobis, aqtualurobis, popularobisa da sxva kriteriumebis mixedviT;
•      konkretuli sakiTxis Sesaswavlad informaciis moZieba, kritikulad gadamowmeba da monacemTa bankis Sedgena;
•      sxvadasxva mizniT, sxvadasxva auditoriisaTvis nebismieri tipis werilobiTi teqstis SeTxzva.
mxatvruli teqstis gageba da TviTgamoxatva:
•      argumentirebuli msjeloba sxvadasxva Janris mxatvrul teqstebSi gamovlenili msoflmxedvelobrivi sakiTxebisa da literaturuli Taviseburebebis Sesaxeb;
•      literaturul nawarmoebze subieqturi mosazrebis Camoyalibeba da warmoCena;
•      literaturul nawarmoebebSi mxatvruli azrovnebis formebis identificireba, Sedareba, Sepirispireba, dakavSireba da analizi;
•      sxvadasxva epoqis literaturul teqstebSi asaxul kulturul faseulobaTa gaazreba da maT mimarT sakuTari damokidebulebis gamoxatva;
•      sxvadasxva Janris literaturuli teqstis Seqmnis procesSi cxovrebiseuli da SemoqmedebiTi gamocdilebis realizeba;
•      werilobiT teqstebSi sakuTari poziciisa da RirebulebiTi damokidebulebebis sxvadasxva literaturuli formiT warmoCena;
saswavlo kursis Sinaarsi (Temebisa da sakiTxebis CamonaTvali maTi damuSavebisaTvis
gankuTvnili savaraudo saaTebis miTiTebiT):
Tema „romantizmi“
1. Sesavali mecadineoba _ msoflio romantizmi, rogorc literaturuli mimdinareoba; qarTuli romantizmi _                                                                                                                    1sT.
2. teqsti: al. WavWavaZe, biografiuli cnobebi, `gogCa~.
ena: leqsikuri da gramatikuli arqaizmebi.
lit. Teoria: romantizmi, misi ZiriTadi niSnebi, qarTuli romantizmis specifika;
peizaJi; tropis saxeebi; lirikuli gmiri _                                                                           3sT                                                                                         .
3. teqsti: Tengiz verulava _ „gogCa“ (aleqsandre WavWavaZes).
ena: sityva, rogorc leqsikuri erTeuli; leqsikonebi, qarTuli enis ganmartebiTi
leqsikoni, misi gamoyeneba; funqcionaluri stili _ publicisturi stili da misi maxasiaTeblebi.
literaturis Teoria: tropi da misi saxeebi_                                                                              2 sT.
4. teqsti: gr. orbeliani, biografiuli cnobebi, `Tamar mefis saxe beTaniis eklesiaSi~.
ena: _ arqaizmebi.
literaturis Teoria: simbolo, rogorc mxatvruli gamosaxvis xerxi _                         3 sT.
5. teqstebi: gr. orbeliani, `saRamo gamosalmebisa~/damatebiT „mgzavroba Cemi tfilisidam peterburgamdis“ (nawyveti).
ena: funqcionaluri stili _ dRiuri.
metyvelebis kultura: sajaro gamosvla _ monologi da misi saxeebi: leqcia, moxseneba, sityva, prezentacia _ sajaro gamosvla; dialogi.
lit. Teoria _ peizaJi, tropuli metyveleba _                                                                            5sT.
Semajamebeli mecadineoba _                                      sT.
6. n. baraTaSvili, biografiuli cnobebi _                                       1 sT.
7. teqsti: n. baraTaSvili, `xma idumali~.
ena: arqaizmebi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba _                                           2 sT.
8. teqstebi: n. baraTaSvili, `sulo boroto~, werili grigol orbelians.
ena: arqaizmebi, funqcionaluri stili _ piradi werili; sasaubro da wignuri stili,
maTi maxasiaTeblebi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba, epistolaruli Janri _                       2 sT.
9. teqsti: n. baraTaSvili, `vpove taZari~.
ena: arqaizmebi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba; riTma, misi saxeebi; simbolika, bibliuri saxesimboloebi _                                                            2sT.
10. teqsti: n. baraTaSvili, `SemoRameba mTawmindaze~.
ena: arqaizmebi.
lit. Teoria: peizaJi, tropuli metyveleba, saxesimboloebi _                    3 sT.
11.teqstebi: n. baraTaSvili, `merani~, werili grigol orbelians.
metyvelebis kultura: funqcionaluri stilis saxeebi, piradi werili.
lit. Teoria : tropuli metyveleba, simbolika, gradacia_                        4 sT.
Semajamebeli mecadineoba: _                                                                    1sT.
12.teqsti: jorj gordon baironi, biografiuli cnobebi, `hgodebdeT~2sT.
13.teqsti: jibran xalil jibrani, biografiuli cnobebi,`petre _ mezoblis Sesaxeb~
(nawyveti romanidan `ieso Ze kacisa~) _                    1სთ                    1. Sesavali mecadineoba, realizmi, rogorc literaturuli mimdinareoba, qarTuli
realizmis warmoSoba, misi Taviseburebani, qarTveli samocianelebi, ilia WavWavaZe, biografია                                2 sT.
2. teqsti: ilia avWavaZe, `mgzavris werilebi~.
ena: funqcionaluri stili, publicisturi teqstebi da maTi enobrivi maxasiaTeblebi.
metyvelebis kultura: citireba, perifrazi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba, alegoria, mxatvruli saxe-simboloebi, literaturuli personaJis daxasiaTebis xerxebi, mTavari da meorexarisxovani literatuli gmirebi 8 sT.
3. teqsti: ilia WavWavaZe, `zogierTi ram~ (nawyvetebi).
ena: publicisturi stili .
metyvelebis kultura: literaturul-kritikuli eses ageba_          3სთ .
4. teqsti: ilia WavWavaZe, `bednieri eri~.
literaturis Teoria: satira, rogorc mxatvruli gamosaxvis erT-erTi xerxi _      3sT.
5. teqsti: ilia WavWavaZe, `kacia-adamiani?!~.
ena: funqcionaluri stili _ publicisturi da mxatvruli.
metyvelebis kultura: Txroba, aRwera, msjeloba.
lit. Teoria: epigrafi, misi daniSnuleba; kontrasti; gmiris portreti _9sT.
6. teqsti: ilia WavWavaZe, `oTaraanT qvrivi~.
metyvelebis kultura: Sedareba-SepirispirebiTi ese, teqstis organizeba, msjeloba,
argumentacia, argumenti.
lit. Teoria: literaturuli personaJi da misi funqcia; mwerlis stili da misi maxasiaTeblebi _                                            9sT.
7. teqsti: ilia WavWavaZe, `gandegili~.
lit. Teoria: kontrasti, rogorc mxatvruli gamosaxvis erT-erTi xerxi; alegoria,
simbolo; gmiris portreti _                                                 5 sT.
Semajamebeli gakveTili:                            1 sT.
8. TaobaTa brZola me-19 saukunis 60-70-ian wlebSi:
a) teqsti: ilia WavWavaZe, „oriode sityva Tavad revaz Salvas Zis erisTavis mier kazlovidgan `SeSlilis~ Targmanzeda“ (nawyveti).
ena: funqcionaluri stili _ publicistika da misi enobrivi maxasaiTeblebi _          3 sT.
b) teqsti: gr. orbeliani `pasuxi SvilTa”.
lit. Teoria: metonimia _                                                      3 sT.
c) teqsti: ilia WavWavaZe `pasuxis pasuxi~.
metyvelebis kultura: rogor movemzadoT prezentaciisaTvis (saprezentacio teqsti
_ Sesavali, ZiriTadi nawili, daskvniTi nawili).
lit. Teoria: pamfleti, litotesi _                                           4 sT.
Semajamebeli gakveTili:  _                                        1 sT.
9. akaki wereTeli, biografiuli cnobebi _                                      1 sT.
10.teqsti: akaki wereTeli, „qebaTa qeba“.
lit. Teoria: mxatvruli saxe-simboloebi, tropuli metyveleba, poeturi stilistika 3sT.
11.teqsti: „qebaTa-qeba solomonisa“.
lit. Teoria: poeturi saxe-simboloebi, bibliuri da literaturuli paralelebi _ 3sT.
12.teqsti: akaki wereTeli, `aRmarT-aRmarT~.
lit. Teoria: riTma, riTmis saxeebi, omonimuri (majamuri) riTma; poeturi saxe-simbolo_                   2 sT.
13.teqsti: akaki wereTeli, `gamzrdeli~.
metyvelebis kultura: mizez-SedegobiTi ese, misi organizeba.
lit. Teoria: lit. gmiris daxasiaTebis xerxebi                                 5 sT.
 Semajamebeli gakveTsT
14.al. yazbegi, biografiuli cno1sT.
15.teqsti: al. yazbegi, `xevisberi goCa~.
ena: mwerlis enobriv-stilisturi Taviseburebani.
lit. Teoria: tragikuli gmiris cneba _                                       8 sT.
16.teqsti: n. gogoli, biografiuli cnobebi, `taras bulba~.
lit. Teoria: personaJis sulieri da zneobrivi portretis Seqmna                3 sT .17.teqsti: prosper merime, biografiuli cnobebi, `mateo falkone~, literaturuli
paralelebi _                                                                  3sT
18.teqsti: akaki baqraZe, „arsebobs maradisobis rRveva, anu Svilis mkvleli mama“.
ena: funqcionaluri stilistikis sakiTxebi, samecniero-popularuli stili; teqstis
ageba.
metyvelebis kultura: opo4 sT.
   Semajamebeli gakveTili _                      1 sT.
19.vaJa-fSavela, biografiuli cnobebi_                                                                    1 sT.
20.teqstebi: vaJa-fSavela,`aluda qeTelauri~, „stumar-maspinZeli“.
ena: mwerlis ena.
lit. Teoria: poeturi saxe-simboloebi.
metyvelebis kultura: recenzia _                                              11 sT.
    Semajamebeli gakveTili _                  1 sT.
21.teqsti: vaJa-fSavela, kosmopolitizmi da patriotizmi (nawyveti).
ena: funqcionaluri stili.
metyvelebis kultura: Tezisebi _                                             3 sT.
22.teqsti: vaJa-fSavela, `baxtrioni“.
ena: mwerlis enis stiluri maxasiaTeblebi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba 6sT.
23.teqsti: vaJa-fSavela, „kritika b.ip. varTagavasi“.
ena: funqcionaluri stili.
metyvelebis kultura: reziume_                 4 sT.
24.teqsti: vaJa-fSavela, `ram Semqmna adamianad~.
ena: poeturi stilistika.
lit. Teoria: tropuli metyveleba _                                          1 sT.
    Semajamebeli gakveTili -                                         1 sT

              სილაბუსი
sagani _ qarTuli ena da literatura
klasi _ me-12
pedagogi _ მარინა ნოზაძე
kursis moculoba _ 170 akademiuri saaTi
a) saswavlo kursis miznebia:
informaciis gageba, analizi da Sefaseba:
•      sxvadasxva saxis zepiri teqstebis analizi tonalobis, enobriv-gramatikuli struqturisa da efeqturobis TvalsazrisiT;
•      adekvaturad, gamarTulad da damarwmuneblad metyveleba;
•      wakiTxuli teqstis konstruireba (enobrivi analizi da sinTezi);
•      teqstebis saxeebis amocnoba da ganmarteba maTs struqturul-gramatikul Tu stilistur Taviseburebebze dayrdnobiT;
•      teqstebSi mocemuli gramatikuli konstruqciebis gamoyofa da maTi saTanado interpretaciiT warmodgena;
•      sxvadasxva tipisa da stilis teqstebis gamarTulad wera; gramatikis, orTografiis, punqtuaciis wesebis marTebulad gamoyeneba teqstis asagebad da dasaxvewad.

enis komunikaciuri aspeqtebis gageba-gamoyeneba:
•      im sakomunikacio unar-Cvevebisa da strategiebis ganviTareba, romlebic uzrunvelyofs
socialur garemoSi pirovnebis adekvatur TviTgamoxatvas; saubris, diskusiis, debatebis, sxvadasxva Temaze kamaTis warmarTvas;
•      sxvadasxva saxis zepiri da werilobiTi teqstebis Sefaseba maTi sakomunikacio amocanis gaTvaliswinebiT;
•      wakiTxulis gadamowmeba da Sefaseba sandoobis, aqtualurobis, popularobisa da sxva kriteriumebis mixedviT;
•      konkretuli sakiTxis Sesaswavlad informaciis moZieba, kritikulad gadamowmeba da monacemTa bankis Sedgena;
•      sxvadasxva mizniT, sxvadasxva auditoriisaTvis nebismieri tipis werilobiTi teqstis SeTxzva.
mxatvruli teqstis gageba da TviTgamoxatva:
•      argumentirebuli msjeloba sxvadasxva Janris mxatvrul teqstebSi gamovlenili msoflmxedvelobrivi sakiTxebisa da literaturuli Taviseburebebis Sesaxeb;
•      literaturul nawarmoebze subieqturi mosazrebis Camoyalibeba da warmoCena;
•      literaturul nawarmoebebSi mxatvruli azrovnebis formebis identificireba, Sedareba, Sepirispireba, dakavSireba da analizi;
•      sxvadasxva epoqis literaturul teqstebSi asaxul kulturul faseulobaTa gaazreba da maT mimarT sakuTari damokidebulebis gamoxatva;
•      sxvadasxva Janris literaturuli teqstis Seqmnis procesSi cxovrebiseuli da SemoqmedebiTi gamocdilebis realizeba;
•      werilobiT teqstebSi sakuTari poziciisa da RirebulebiTi damokidebulebebis sxvadasxva literaturuli formiT warmoCena;
g) wlis bolos mosalodneli Sedegebi _ am masalis gavlis Semdeg moswavles unda SeeZlos:
XII.1. saswavlo proeqtis warmodgena auditoriis winaSe.
XII.2. TanaklaselTa mier warmodgenili saswavlo proeqtebis kritikulad gaanalizeba da Sefaseba.
XII.3. saswavlo proeqtis prezentaciis Sesabamisi xerxebis amocnoba da gamoyeneba.
XII.4. sxvadasxva strategiis gamoyeneba saswavlo proeqtis prezentaciisaTvis.
XII.5. sxvadasxva epoqis, qveynisa da kulturis teqstebis gaanalizeba maTSi asaxuli informaciis, Temebis, ideebisa da problematikis TvalsazrisiT.
XII.6. sxvadasxva teqstSi asaxuli faseulobebisa da Sexedulebebis erTmaneTTan Sedareba.
XII.7. gaaanalizos kulturuli, socialuri da istoriuli faseulobebis gavlena teqstsa da XII.8. mxatvruli enis sxvadasxva aspeqtebis gaanalizeba.
XII.9. gaaanalizos, ra gavlenas axdens avtoris enobrivi arCevani mkiTxvelze.
XII.10. kiTxvis efeqturi strategiebis arCeva da gamoyeneba.
XII.11. gamokvlevis (mcire moculobis samecniero naSromis) dawera winaswar SerCeul Temaze.
XII.12. saswavlo referatis dawera ramdenime wyaros mixedviT.
XII.13. mxatvruli nawarmoebis analizis dawera.
XII.14. weris saTanado strategiebis gamoyeneba.

     aswavlo kursis Sinaarsi (Temebisa da sakiTxebis CamonaTvali maTi damuSavebisaTvis gankuTvnili savaraudo saaTebis miTiTebiT):
1. teqsti _ d. kldiaSvili, biografia, „samaniSvilis dedinacvali“.
ena _ mwerlis ena da stili; frazeologizmebi, imeruli dialeqtizmebi; metyvelebis tipebi: Txroba; Txrobis saxeebi: gavrcobili da lakonuri.
lit. Teoria _ literaturuli mimdinareobani: realizmi, naturalizmi; tragikuli da komikuri, maTi sinTezi mxatvrul teqstSi; literaturuli Janrebi; simbolo, alegoria, peizaJi, rogorc mxatvruli gamosaxvis saSulebebi. _                                                          8 sT.
2. teqsti _ akutagava, „rasiomonis karibWe“. _                         3 sT.
Semajamebeli gakveTili _ literaturuli paralelebi. _              1sT.
3. teqsti _ migel de servantes saavedra, „don kixoti“ (nawyveti). _ 4 sT.
4. teqsti _ m. javaxiSvili, biografia, „jayos xiznebi“.
metyvelebis kultura _ funqcionaluri stilistikis sakiTxebi: oficialur-saqmiani stili _ oqmi; samecniero stili _ referati.
lit. Teoria _ literaturuli Janrisa da gvaris cneba, beletristika, romani, trilogia;
literaturuli mimdinareobani: modernizmi, simbolizmi, eqspresionizmi, futurizmi; tipi da prototipi, protagonisti. _                    10 sT.
5. teqsti _ riunoske akutagava, „xina Tojinebi“.                    3 sT.
Semajamebeli gakveTili: literaturuli paralelebi              1 sT.
6. teqsti _ uiliam Seqspiri, 66-e soneti.
ena _ mxatvruli Targmanis ena.
metyvelebis kultura _ funqcionaluri stilistikis sakiTxebi: biografia, avtobiografia.
lit. Teoria _ soneti, rogorc saleqso forma, misi specifika _ 2 sT.
7. teqsti _ p. kakabaZe, „yvaryvare TuTaberi“.
lit. Teoria _ literaturis Janrebi: drama, misi saxeebi da maxasiaTeblebi _ 7 sT.
Semajamebeli gakveTili: „“. _                                    1 sT.
8. teqsti _ niko lorTqifaniZe, „Selocva radioTi“.
ena: _ mwerlis enis stiluri Taviseburebani.
lit. Teoria _ impresionizmi, rogorc literaturuli mimdinareoba; siuJeti da misi nawilebi; epigrafi.                              8 sT.
9. teqsti _ Sarl bodleri, „Troba“.
literaturis Teoria _ modernizmi, impresionizmi; eskizi, miniatura, novela.                                                          2 sT.
10. teqsti _ eduard heili, „usamSoblo kaci“.                    6 sT.
Semajamebeli gakveTili. 1 sT.
11. teqstebi _ galaktion tabiZe, biografia, „Tovli“, „mTawmindis mTvare“, „mSobliuri efemera“, „Serigeba“, „me da Rame“, „silaJvarde anu vardi silaSi“, „qebaTa qeba nikorwmindas“; stefan malarme, „gedi“; horaciusi, „Zegli avage...“; tomas sternz elioti, „klde“ (qoroebi poemidan).
lit. Teoria _ tropuli metyveleba, aliteracia, poeturi licencia, leqsis zoma, riTma, ritmi; literaturuli mimdinareoba _simbolizmi. 17sT.
Semajamebeli gakveTili: „me vxedav galaktions“.                         1   sT.
12. teqsti _ konstantine gamsaxurdia, biografia, „didostatis marjvena“.
ena _ mwerlis ena; gamsaxurdias enis stiluri Taviseburebani, leqsikuri da gramatikuli arqaizmebi.
lit. Teoria _ prologi da epilogi, winasityvaoba da bolosityvaoba, maTi funqcia; gmiris portreti; saxe-simboloebi, ferTa simbolika. 15 sT.
13. teqstebi _ nugzar SataiZe, „sveticxoveli“; manana CitiaSvili, „saRamo jvris monasterTan“; givi gegeWkori, „istoriuli saxelebiT Troba“.
metyvelebis kultura _ proeqtis momzadeba da prezentacia, misi Sefaseba.                                                           4 sT.
Semajamebeli gakveTili: 1 sT.
14. teqstebi _ tician tabiZe, biografia, „leqsi mewyeri“, „ananurTan“; mogonebebi ticianze, boris pasternaki.
lit. Teoria _ tropuli metyveleba; simbolizmi, „cisferyanwelebi“. 5 sT.
15. teqsti _ paolo iaSvili, „unda ayvavdes male qviSnebi“.         2 sT.
16. teqsti _ giiom apolineri, „mirabos xidi“.
lit. Teoria _ kontrasti, refreni; siurealizmi.                     2 sT.
17. teqstebi _ giorgi leoniZe, biografia, „yivCaRis paemani“, „ninowmindis Rame“, xalxuri „Semomeyara yivCaRi“; goderZi Coxeli, „me da yivCaRi“; manana CitiSvili, „yivCaRis kidev erTi gaxseneba“; nunu janeliZe, „me da yivCaRi“.
lit. Teoria: lirika, misi maxasiaTeblebi, tropuli metyveleba.
metyvelebis kultura: diskusia, debatebi, kamaTi.                      10sT.
Semajamebeli gakveTili: 1 sT.
18. teqstebi _ guram rCeuliSvili, „alaverdoba“; iohan volfgang goeTe, „fausti“ (amonaridi); tician tabiZe, „alaverdoba“; giorgi leoniZe, „gomboridan“; ana kalandaZe, „mas, alaverdis didebul taZars“.   10 sT.
19. teqstebi _ ana kalandaZe, biografia, „mkvdarTa mze var“; miqelanjelo buonaroti, „soneti“; nikolai rerixi, „vixilavT“.                 4 sT.
Semajamebeli gakveTili _                                          1 sT.
2Semajamebeli gakveTili: 
20. teqsti _ jemal qarCxaZe, „igi 
 ena _ mwerlis ena, jemal qarCxaZis enis stiluri Taviseburebani. 6sT 
                                21. teqstebi _ franc kafka, „RamiT“. „gilgameSiani“ (Suamdinaruli eposi). 3 sT
Semajamebeli gakveTili:  1sT                                         
22. teqsti _ guram doCanaSvili, „kaci, romelsac literatura Zlier uyvarda“.
ena _ mwerlis ena, g. doCanaSvilis enis stiluri Taviseburebani. 10 sT.
23. teqstebi _ uolt uitmeni, „megobaro, es ar aris wigni“; xorxe luis borxesi, „kedeli da wignebi“; adelain virjinia vulfi, „rogor wavikiTxoT wigni?“
metyvelebis kultura: diskusiis xelovneba.                      5 sT.
mis interpretaciaze.

Комментариев нет:

Отправить комментарий