წლიური სასწავლო კურსის პროგრამა ( სილაბუსი)
ს / წ
მასწავლებლის სახელი, გვარი: მარინა ნოზაძე
სასწავლო საგნის დასახელება : ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების კლასი : VII
სასწავლო კურსის სწავლების ხანგრძლივობა : ორი სემესტრი
საათების რაოდენობა : 5საათი კვირაში
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა:
ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირთვს წარმოადგენს ენა, როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის, აზრის ჩამოყალიბებისა და გადაცემის საშუალება. ენობრივმაუნარ-ჩვევებმა ხელი უნდა შეუწყოს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული, სოციალური თუ პროფესიული სირთულეების დამოუკიდებლად დაძლევის პროცესს.
ქართული ენა მხოლოდ ერთ-ერთი სასწავლო საგანი კი არ არის, არამედ, სხვა საგანთაგან განსხვავებით, სწავლების ენაა, ყველა დანარჩენი საგნის შესწავლის საშუალებაა. პიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ-ჩვევები სწორედ მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი.
უნარ - ჩვევები :
განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
შეაყვაროს კითხვა; გამოუმუშაოს ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის, აღქმისა და გაცნობიერების უნარი;
გააცნობიერებინოს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივმოქმედი პროცესი.
სასწავლო საგნის მიზანი : მოსწავლემ უნდა შეძლოს-
კალიგრაფიული კულტურის გამომუშავება;
ლექსიკური მარაგის შევსება-გამდიდრება;
აზრის ცხადად, ლაკონიურად, მკაფიოდ და მწყობრად გამოხატვის უნარის ჩამოყალიბება;
მსჯელობის უნარის განვითარება;
სააზროვნო მოქმედებათა (ანალიზი, შედარება, განზოგადება) განვითარება ენობრივ (ტექსტობრივ) საფუძველზე;
ფუნქციურად და შინაარსობრივად მრავალფეროვანი ტექსტების შესწავლისა და გააზრების უნარის ჩამოყალიბება;
ტექსტებთან შემოქმედებითი (თავისუფალი) დამოკიდებულების გამომუშავება;
დისკუსიებში მონაწილეობა, მონოლოგური და დიალოგური მეტყველების უნარ-ჩვევათა ჩამოყალიბება;
ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება;
საგანმანათლებლო მიზნით სხვადასხვა რესურსით (ლექსიკონები, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტი და სხვ.) სარგებლობა;
სამეტყველო ეტიკეტის ნორმების დაცვა;
ტექსტის აგების კანონზომიერების გათვალისწინებით ტექსტის შექმნა;
მიზნობრივი ამოცანის შესატყვისი სტილით წერა და მეტყველება;
ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება;
სხვადასხვა სახის, სტილისა და ჟანრის ტექსტების ანალიზისადა შექმნის უნარის გამომუშავება;
მწერლის შემოქმედების გააზრება სუბიექტური (მწერლის ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტები და მომენტები) და ობიექტური (ეპოქის ზოგადი კონტექსტი) ფაქტორების გათვალისწინებით;
ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემატიკის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა, პიროვნული პოზიციის ჩამოყალიბება და მისი არგუმენტირება;
ლიტერატურულ ნაწარმოებებში ასახული ფასეულობების აღქმა-გააზრება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
ქართული და მსოფლიო ლიტერატურული პროცესებისა და უნივერსალური ლიტერატურული თემების ურთიერთკავშირის გააზრება.
სასწავლო კურსის ამოცანები :
მოსწავლემ უნდა აითვისოს , როგორც ენობრივი ისე კულტურული ინფორმაცია.
2) უნდა შეიძინოს სხვადასხვა კატეგორიის უნარ-ჩვევა: სამეტყველო, სწავლის სწავლა
3)მოსწავლეს უნდა ჩამოუყალიბდეს სხვადასხვა ტიპის დამოკიდებულება.
სასწავლო კურსის აუცილებელი საბაზისო კომპონენტები :
ინფორმაციის გაგება, ანალიზი და შეფასება:
ენის კომუნიკაციური ასპექტების გაგება-გამოყენება:
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა:
კურსის ორგანიზაცია :
1) საკლასო მენეჯმენტის ხერხები:
ინდივიდუალური
წყვილებში
ჯგუფური
მთელ კლასთან
2) მეცადინეობის ფორმები:
პრაქტიკული
ლექცია
სემინარი
დებატები
3) გაკვეთილის ტიპები:
ახსნა
განმტკიცება
კომბინირებული
საწავლო კურსის შეფასება :
ტესტირება,
კომუნიკაციის უნარი,
საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები,
საბოლოო შეფასება;
განმავითარებელი შეფასება.
რესურსები : მოსწავლის წიგნი: ქართული ენა და ლიტერატურა; ავტორები: ვახტანგ როდონაია
რვეული;
მასწავლებლის წიგნი;
დაფა.
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VII. 2. მოსწავლეს შეუძლია სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 3. მოსწავლეს შეუძლია სამეტყველო ქცევის შეცვლა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის
მიღება.
ქართ. VII. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირმეტყველების ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.
ქართ. VII. 6. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების შესაბამისად გამოყენება.
მიმართულება : კითხვა
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.
ქართ. VII. 8. მოსწავლეს შეუძლია
ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.
ქართ. VII. 9. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის გაანალიზება სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
ქართ. VII. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
მიმართულება : წერა
ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით.
ქართ. VII. 12. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.
ქართ. VII. 14. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.
N
|
გაკვეთილის თემატიკა
|
საათების რ-ბა
|
ჩატარების დრო
|
1
|
სიტყვა წინამძღვრიანთკარის
სამეურნეო სკოლის გახსნაზე
|
2სთ
|
|
2
|
დავით
გურამიშვილი -„დავითიანი,“(სწავლა
მოსწავლეთა)
|
3სთ
|
|
3
|
მსაზღვრელ საზღვრულის ბრუნება
|
1სთ
|
|
4
|
შემაჯამებელი წერა N 1
|
1სთ
|
|
5
|
სულხან- საბა
ორბელიანი-„სოფლის მაშენებელნი“
„ეზოპე
ძაღლი მელა
და მამალი“
„ძალა
ერთობილა“
„უგუნური
მცურავი“
გლახაკი და ქილა ერბო“
„კუ და მორიელი“
„კაცი
და გველი“
„კეისრის
მაგისტროსი“
„მოგზაურობა
ევროპაში
|
7სთ
|
|
6
|
ილია ჭავჭავაძე-„ჩვენი ეხლანდელი სიბრძნე-სიცრუე
|
1სთ
|
|
7
|
მუხრან მაჭავარიანი-„საბა“
|
2სთ
|
|
8
|
შემაჯამებელი წერა N 2
|
1სთ
|
|
9
|
ლადო ასათიანი-„ვაჟა ფშაველას ნაამბობი“
სინონიმები,
|
2სთ
1სთ
|
|
10
|
ანა კალანდაძე-„
რავარ? სატევარი
ვარ!“
|
1სთ
|
|
11
|
ტიციან ტაბიძე-„რია რია
|
1სთ
|
|
12
|
ბესიკ ხარანაული-ლექსებ
|
1სთ
|
|
13
|
პლაკატის /გაზეთის შექმნა
|
1სთ
|
|
14
|
გურამ პეტრიაშვილი-„პატარა დინოზავრი“
„თეთრსულელა
ჩართული
სიტყვებიდა გამოთქმები
|
5სთ
|
|
15
|
შემაჯამებელი წერა N 3
|
1სთ
|
|
16
|
იაკობ გოგებაშვილი-„ბურჯი ეროვნებისა“
„რანი
ვიყავით გუშინ
|
4სთ
|
|
17
|
ბალადა-„თავფარავნელი
ჭაბუკი“
ნასახელარი ზმნების წარმოება
|
5სთ
|
|
18
|
ილია ჭავჭავაძე-„ბაზალეთის ტბა“
სხვათა ნათქვამის გადმოცემა
|
3სთ
|
|
19
|
ვაჟა ფშაველა-„ხმელი წიფელი“
„იას
უთხარი ტურფასა“
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-„ცისა ფერს“ |
6სთ
|
|
20
|
შემაჯამებელი წერა N 4
|
1სთ
|
|
21
|
ანა კალანდაძე-„საქართველოო ლამაზო“
“მედეა
კახიძე-„ჩემი
მიწის სადღეგრძელო“
მურმან ლებანიძე-„სამშობლო“
„ბევრს
არ დაგპირდები“
აკაკი წერეთელი-„სულიკო“
ვაჟა ფშაველა-„სამეფოს სიმღერა“
დავით გურამიშვილი-„დინარი“
როგორ შეიქმნა საქართველოს ჰიმნ
ზმნისწინის
ფუნქცია
|
8სთ
|
|
22
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-„მაიკო ორბელიანისადმი მიწერილი წერილი“
„სულო
ობოლო
პარონიმები
|
5სთ
|
|
23
|
ნოდარ
დუმბაძე-„სისხლი“
რევაზ
ინანიშვილი-„ჩიტების გამომზამთრებელი“
რტული სიტყვების წარმოება
ზმნის რაობა
|
7სთ
|
|
24
|
შემაჯამებელი წერა N 5
|
1სთ
|
|
25
|
რევაზ ინანიშვილი-„დამრიგებელი“
მერაბ ბერძენიშვილი-„დამნაშევე დასჯილია“
რიცხვითი სახელის რაობა.
|
8სთ
|
|
26
|
გალაკტიონ ტაბიძე-„ეს მშობლიური ქარია“
„ატმის
რტოო დაღალულო
რტოო“
„გაგონდება
თუ არა“
„მზო
თიბათვისა“
|
6სთ
|
|
27
|
ი.ჭავჭავაძე““
რა გითხრათ
რით გაგახაროთ“
ვაჟა-ფშაველა“ენა“
რიტორიკული შეკითხვა
|
4სთ
|
|
28
|
რ.ინანიშვილი“ტყის შვილები“
საკუთარი სახელები
|
5სთ
|
|
29
|
ი.ჭავჭავაძე“კაცია ადამიანი?!“ (ნაწყვეტი)
ზედსართავი სახელები,სხვათა
სიტყვის ნაწილაკის
გამოყენება
|
8სთ
|
|
30
|
შემაჯამებელი წერა N 6
|
1სთ
|
|
31
|
ალფონს დოდე“ტარტანელ ტარასკონელის უჩვეულო
თავგადასავალი“
ქონების გამომხატველი
სახელები
|
5სთ
|
|
32
|
შოთა ძიძიგური“ენის წარმოშობა“.
ნაწილაკი „თურმე“
|
5სთ
|
|
33
|
ნიკო ბაგრატიონი“ბურებტან (ნაწყვეტი)
კუთვნილების გამომხატველი სახელები
|
5სთ
|
|
34
|
აკაკი წერეთელი
„ თორნიკე ერისთაი“კუთვნილებითი ნაცვალსახელების
მართლწერა(მისი.თავისი)
|
18სთ
|
|
35
|
შემაჯამებელი წერა N 7
|
1სთ
|
|
36
|
ოტია იოსელიანი
„ჩემი ვეფხისტყაოსანი“
შოთა რუსთაველი“
ვეფხისტყაოსანი“ ( თათბირები)
ნართანიანი მრავლობითი
|
9სთ
|
|
37
|
ვაჟა- ფშაველა“
კლდემ მხოლოდ
ერთხელ თქვა“
ს.ს/ორბელიანი“უნაღვლოთა
მძებნელი“
მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნება
|
5სთ
|
|
38
|
შემაჯამებელი N 8
|
1სთ
|
|
39
|
|
|
|
წლიური სასწავლო კურსის პროგრამა ( სილაბუსი)
2013 -2014 ს / წ
მასწავლებლის სახელი, გვარი: მარინა ნოზაძე
სასწავლო საგნის დასახელება : ქართული,
სწავლების კლასი: IX კლასი
სასწავლო კურსის სწავლების ხანგრძლივობა : ორი სემესტრი
საათების რაოდენობა: 5 საათი კვირაში
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა: ქართულიენისადალიტერატურისსტანდარტისბირთვსწარმოადგენსენა, როგორცპიროვნებისთვითგამოხატვის, აზრისჩამოყალიბებისადაგადაცემისსაშუალება. ენობრივმა უნარ-ჩვევებმა ხელიუნდაშეუწყოსპიროვნებისპირადი, ცხოვრებისეული, სოციალურითუპროფესიულისირთულეებისდამოუკიდებლადდაძლევას. პიროვნებისსაერთოკულტურა, საკომუნიკაციოდაპროფესიულიუნარ-ჩვევებისწორედმშობლიურიენისსაფუძველზეყალიბდება. ისქმნისიმძირითადბაზისს, რომელსაცეფუძნებაადამიანისთავისუფალიგანვითარებისმთელიშემდგომიპროცესი.
უნარ - ჩვევები :
· განუვითაროსმოზარდსძირითადისამეტყველოუნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
· გამოუმუშაოსწერითიდაზეპირიმეტყველებისკულტურა;
· განუვითაროსსაკუთარიაზრისლოგიკურითანამიმდევრობითგამოთქმისადასხვადასხვადანიშნულებისწერილობითიტექსტისშექმნისუნარი;
· ჩამოუყალიბოსდამოუკიდებელი, შემოქმედებითიდარეფლექსურიაზროვნებისუნარი;
· შეაყვაროსკითხვა; გამოუმუშაოსლიტერატურის, როგორცსიტყვისხელოვნებისადაკულტურისფაქტის, აღქმისადაგაცნობიერებისუნარი;
· გააცნობიერებინოსეროვნულიდაზოგადსაკაცობრიოკულტურა, როგორცცვლილებისადაგანვითარებისმუდმივმოქმედიპროცესი.
სასწავლო საგნის სტატუსი : მოცემულ კლასში ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი.
ინფორმაციის გაგება , ანალიზი და შეფასება :
სასწავლო საგნის მიზანი :
·
სხვადასხვასახისზეპირიტექსტებისანალიზიტონალობის, ენობრივ-გრამატიკულისტრუქტურისადაეფექტურობისთვალსაზრისით;
·
ადეკვატურად, გამართულადდადამარწმუნებლადმეტყველება;
·
წაკითხულიტექსტისკონსტრუირება (ენობრივიანალიზიდასინთეზი);
·
ტექსტებისსახეებისამოცნობადაგანმარტებამათსსტრუქტურულ-გრამატიკულთუსტილისტურთავისებურებებზედაყრდნობით;
·
ტექსტებშიმოცემულიგრამატიკულიკონსტრუქციებისგამოყოფადამათისათანადოინტერპრეტაციითწარმოდგენა;
·
სხვადასხვატიპისადასტილის ტექსტებისგამართულადწერა; გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციისწესებისმართებულადგამოყენებატექსტისასაგებადდადასახვეწად.
ენის კომუნიკაციური ასპექტები ს გაგება - გამოყენება :
·
იმსაკომუნიკაციოუნარ-ჩვევებისადასტრატეგიებისგანვითარება, რომლებიცუზრუნველყოფს სოციალურგარემოშიპიროვნებისადეკვატურთვითგამოხატვას; საუბრის, დისკუსიის, დებატების, სხვადასხვათემაზეკამათისწარმართვას;
·
სხვადასხვასახის ზეპირიდაწერილობითიტექსტებისშეფასებამათისაკომუნიკაციოამოცანისგათვალისწინებით;
·
წაკითხულისგადამოწმებადაშეფასებასანდოობის, აქტუალურობის, პოპულარობისადასხვაკრიტერიუმებისმიხედვით;
·
კონკრეტულისაკითხისშესასწავლადინფორმაციისმოძიება, კრიტიკულადგადამოწმებადამონაცემთაბანკისშედგენა;
·
სხვადასხვამიზნით, სხვადასხვააუდიტორიისათვისნებისმიერიტიპისწერილობითიტექსტის შეთხზვა.
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა :
·
არგუმენტირებულიმსჯელობასხვადასხვაჟანრისმხატვრულტექსტებშიგამოვლენილიმსოფლმხედველობრივისაკითხებისადალიტერატურულითავისებურებებისშესახებ;
·
ლიტერატურულნაწარმოებზესუბიექტურიმოსაზრებისჩამოყალიბებადა წარმოჩენა;
·
ლიტერატურულნაწარმოებებშიმხატვრულიაზროვნებისფორმებისიდენტიფიცირება, შედარება, შეპირისპირება, დაკავშირებადაანალიზი;
·
სხვადასხვაეპოქისლიტერატურულტექსტებშიასახულკულტურულფასეულობათაგააზრება დამათმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვა;
·
სხვადასხვაჟანრისლიტერატურულიტექსტისშექმნისპროცესშიცხოვრებისეულიდაშემოქმედებითიგამოცდილებისრეალიზება;
·
წერილობითტექსტებშისაკუთარიპოზიციისადაღირებულებითიდამოკიდებულებებისსხვადასხვალიტერატურულიფორმითწარმოჩენა;
· ქართულიდამსოფლიოლიტერატურულიპროცესებისადაუნივერსალურილიტერატურულითემებისურთიერთკავშირისაღქმა-გააზრება.
სასწავლო კურსის ამოცანები : საგანმანათლებლომიზნებიდანგამომდინარე, ქართულიენისადალიტერატურისსწავლებასკოლაშიითვალისწინებსკონკრეტულიამოცანებისგადაჭრას. ამგვარამოცანებსწარმოადგენს:
·
კალიგრაფიულიკულტურისგამომუშავება;
·
ლექსიკურიმარაგისშევსება-გამდიდრება;
·
აზრის ცხადად, ლაკონიურად, მკაფიოდდამწყობრადგამოხატვისუნარისჩამოყალიბება;
·
მსჯელობისუნარისგანვითარება;
·
სააზროვნომოქმედებათა (ანალიზი, შედარება, განზოგადება) განვითარებაენობრივ (ტექსტობრივ) საფუძველზე;
·
ფუნქციურადდაშინაარსობრივადმრავალფეროვანიტექსტებისშესწავლისადაგააზრებისუნარისჩამოყალიბება;
·
ტექსტებთანშემოქმედებითი (თავისუფალი) დამოკიდებულებისგამომუშავება;
·
დისკუსიებშიმონაწილეობა, მონოლოგურიდადიალოგურიმეტყველებისუნარ-ჩვევათაჩამოყალიბება;
·
ტექსტისანალიზისუნარისგანვითარება;
·
საგანმანათლებლომიზნითსხვადასხვარესურსით (ლექსიკონები, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტიდასხვ.) სარგებლობა;
·
სამეტყველოეტიკეტისნორმებისდაცვა;
·
ტექსტისაგებისკანონზომიერებისგათვალისწინებითტექსტისშექმნა;
·
მიზნობრივიამოცანისშესატყვისისტილითწერადამეტყველება;
·
ორთოგრაფიულიდაპუნქტუაციურინორმებისსათანადოდგამოყენება;
·
სხვადასხვასახის, სტილისადაჟანრისტექსტებისანალიზისადაშექმნისუნარისგამომუშავება;
·
მწერლისშემოქმედებისგააზრებასუბიექტური (მწერლისცხოვრებისმნიშვნელოვანიფაქტებიდამომენტები) დაობიექტური (ეპოქისზოგადიკონტექსტი) ფაქტორებისგათვალისწინებით;
·
ლიტერატურულნაწარმოებშიასახულიპრობლემატიკისმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვა, პიროვნულიპოზიციისჩამოყალიბებადამისიარგუმენტირება;
·
ლიტერატურულნაწარმოებებშიასახულიფასეულობებისაღქმა-გააზრებადამათმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვა;
·
ქართულიდამსოფლიოლიტერატურულიპროცესებისადაუნივერსალურილიტერატურულითემებისურთიერთკავშირისგააზრება.
სასწავლო კურსის აუცილებელი საბაზისო კომპონენტები :
ზეპირმეტყველების, კითხვის, მოსმენისა დაწერისუნარ-ჩვევები
კურსის ორგანიზაცია :
1)
საკლასო მენეჯმენტის ხერხები:
·
ინდივიდუალური
·
წყვილებში
·
ჯგუფური
·
მთელ კლასთან
2) მეცადინეობის ფორმები:
·
პრაქტიკული
·
ლექცია
·
სემინარი
·
დებატები
3) გაკვეთილის ტიპები:
· ახსნა
· განმტკიცება
· კომბინირებული
საწავლო კურსის შეფასება :
· ტესტირება,
· დემონსტრირება (ზეპირიგამოსვლა),
· შუალედური შეფასება,
· კომუნიკაციის უნარი,
· საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები,
· საბოლოო შეფასება.
რესურსები :
·
მოსწავლის წიგნი: ქართულიენადალიტერატურა; ავტორი როდონაია
მასწავლებლის წიგნი;
დაფა,
·
ბიბლიოთეკა, თეატრი, მუზეუმი, ისტორიულიძეგლები, ბუნებრივიგარემოდასხვ.
ადამიანური რესურსები : ქართულიენისმასწავლებელი.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :
ქართ.IX. 1. მოსწავლესშეუძლიამონაწილეობისმიღებასაკლასოდასასკოლოდისკუსიებში.
ქართ. IX. 2. კამათისდროსმოსწავლესშეუძლიამიმართოს შესაბამისტაქტიკასდადაიცვასსამეტყველოქცევისეთიკურინორმები.
ქართ. IX. 3. აუდიტორიისწინაშემოხსენებითგამოსვლისასმოსწავლესშეუძლიაზეპირიკომუნიკაციისეფექტიანობისგასაძლიერებელიხერხებისგამოყენება.
ქართ. I X.
4. მოსწავლესშეუძლიათანაკლასელთაზეპირიმოხსენებებისგაანალიზებადაშეფასება.
ქართ. IX. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირიკომუნიკაციისსტრატეგიებისამოცნობადაშესაბამისადგამოყენება.
ქართ. IX. 6. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვასახისტექსტებისგაანალიზებამათიორგანიზებისთვალსაზრისით.
ქართ. I X.7.
მოსწავლეს შეუძლიაგანასხვავოსტექსტშიფაქტობრივი, კონცეპტუალურიდაქვეტექსტურიინფორმაცია.
ქართ. I X.
8. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვაჟანრისმხატვრულინაწარმოებების, პუბლიცისტურითხზულებებისწაკითხვადამათმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვა.
ქართ. I X.
9. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვაჟანრისმხატვრულინაწარმოებისგაანალიზება.
ქართ. I X.
10. მოსწავლესშეუძლიაკითხვისმიზნისშესაბამისისტრატეგიებისგამოყენება.
ქართ. IX. 11. მოსწავლესშეუძლიადაწეროსთხზულებასხვადასხვამიზნითდასხვადასხვააუდიტორიისათვის. ქართ. IX.
12. მოსწავლესშეუძლიამხატვრულიტექტისშექმნამოცემულიპირობისანმოდელისმიხედვით.ქართ. IX.
13. მოსწავლესშეუძლიასასწავლორეფერატისდაწერაერთიანრამდენიმეწყაროსმიხედვითქართ. IX.
14. მოსწავლესშეუძლიატექსტისკონსპექტისშედგენაშესაბამისიწესებისდაცვით.
ქართ. I X.
15.მოსწავლესშეუძლია დაწეროსგამოხმაურებაწაკითხულწიგნზეანმხატვრულნაწარმოებზე.
ქართ. I X.
16. მოსწავლესშეუძლიაწერის სტრატეგიებისგამოყენებანაწერისორგანიზებისათვის.
ზეპირმეტყველება
ქართ. IX.
1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვათვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე.
ქართ.
IX. 2. მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიის მონაწილეთა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ.
IX. 3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა განსხვავებული ტექსტების ენობრივ თავისებურებებზე.
ქართ. IX. 4. მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიისა და კამათის ძირითადი ენობრივიმახასიათებლე-ბის ამოცნობა და გამოყენება.
ქართ. IX. 5. მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიისა და კამათის სტრატეგიების გამოყენება.
კითხვა
ქართ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ.
IX. 7. მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებების ცოდნის გამოყენება სხვადასხვა სახის ტექსტების ანალიზისას.
ქართ.
IX. 8. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
წერა
ქართ. IX. 9. მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისისწერილობით გადმოცემა; მოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების შეჯამება.
ქართ.
IX. 10. მოსწავლეს შეუძლია დეტალური ინფორმაციის, განსხვავე-ბული თვალსაზრისისწერილობით გადმოცემა.
ქართ.
IX. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა დააუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ.
IX. 12. მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას წერილო-ბითი ტექსტის სტრუქტურა და ენობრივი ნორმები.
ქართ.
IX. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატე-გიების გამოყენება ნაწერისორგანიზებისათვის
N
|
გაკვეთილის თემატიკა
|
საათების
რ-ბა
|
ჩატარების დრ
|
1
|
შოთა რუსთაველი
,,ავთანდილის ანდერძი’’
მაღალი და დაბალი შაირშ
|
6 სთ
|
16.09-24.09
|
2
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
20.09
|
3
|
ვაჟა-ფშაველა ,,ჩემი ვედრება’’
პარონიმები;გარითმვის ხერხები
|
|
25.09-30.09
|
4
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
27.09
|
5
|
ილია ჭავჭავაძე,,სარჩობელაზედ’’;
მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენა
|
5სთ
|
01.10-08.10
|
6
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
04.10
|
7
|
შემაჯამებელი სამუშაო N1
|
1 სთ
|
09.10
|
8
|
ვაჟა-ფშაველა ,,კაი ყმა’’;
მთავარი აზრისა და დამხმარე დეტალების ამოცნობა; ასტროფია
|
3სთ
|
10.10-15.10
|
9
|
გრამატიკული მასალ
|
1სთ
|
15.10
|
10
|
აა.რსენ იყალთოელი,,დავით აღმაშენებლის ეპიტაფია’’
ტექსტის პერიფრაზირება;
ეპიტაფი
|
1სთ
|
16.10
|
11
|
ანა კალანდაძე,,ფეხი დამადგით’’;დეტალებზე დაკვირვება და დასკვნის გამოტანა;სტილიზაცია
|
1სთ
|
17.10
|
12
|
შოთა ნიშნიანიძე,,ცოტნე დადიანი’’;
რთული სიტყვები;
|
2სთ
|
21.10
|
13
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
14
|
გიორგი შატბერაშვილი,,სუკუნო საგზალი’
|
6სთ
|
22.10-29.10
|
15
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
16
|
ივანე ზურაბიშვილი,,გაბრიელ ეპისკოპოსი’’;ავტობიოგრაფიული ტექსტი
|
5სთ
|
|
17
|
შემაჯამებელი სამუშაო N2
|
1სთ
|
|
18
|
რეზო თაბუკაშვილი,,საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესი’’;
ბიოგრაფიული ტექსტი;
უცხო სუფიქსებით წარმოქმნილი ქართული სიტყვები
|
5სთ
|
|
19
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
20
|
ნიკო ლორთქიფანიძე ,,გული’’,
,,საშობაო მინიატურები’’,
,,ლიტერატურული საღამო’’
|
4სთ
|
|
21
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
22
|
აკაკი წერეთელი,,განთიადი’’;
მხატვრული სახე
|
3სთ
|
|
23
|
შემაჯამებელი სამუშაოN3
|
1სთ
|
|
24
|
მიხეილ ჯავახიშვილი
,,მიწის ყივილი’’;რა განაპირობებს არაერთგვაროვნებას?
ანალოგია
|
6სთ
|
|
25
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
26
|
გალაკტიონ ტაბიძე,,მამული’’
|
1სთ
|
|
27
|
ოთარ ჭილაძე,,ადამიანი გაზეთის სვეტში’’;
შესიტყვების ინვერსია და მისი გამოყენება მხატვრულ ტექსტში
|
4სთ
|
09.12-12.12
|
28
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
29
|
შემაჯამებელი სამუშაოN4
|
1სთ
|
|
30
|
ნუგზარ შატაიძე
,,მოგზაურობა აფრიკაში’’
თემის განსაზღვრა;
ჟარგონი.
I სემესტრის დასასრულ
|
6სთ
|
16.12-20.12
|
31
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
32
|
იოანე მინჩხი,,ჟამნი ჩუენნი’’
ძველი ქართული სასულიერო პოეზია.ჟანრის სპეციფიკის გათვალისწინება.
|
2სთ
|
|
33
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
34
|
ბესარიონ გაბაშვილი
,,ტანო ტატანო’’
ლექსის რიტმული თავისებურების გათვალისწინებ
|
4სთ
|
|
36
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილი ,,საყურე’’ ,,არ უკიჟინო’’
ლექსის საჭიროებით გამოწვეული ენობრივი დარღვევები.
|
3სთ
|
|
37
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
38
|
გალაკტიონ ტაბიძე
,,რაც უფრო შორს ხარ’
|
1სთ
|
|
39
|
გრიგოლ ორბელიანი
,,ჰე,მამულო’’
ტროპები
|
2სთ
|
|
40
|
შემაჯამებელი სამუშაო N 5
|
1სთ
|
|
41
|
ვალერიან გაფრინდაშვილი
,,სენტიმენტალური ტრიოლეტი’
|
2სთ
|
|
42
43
|
პაოლო იაშვილი,,დარიანული’’
ალიტერაცია და ასონანსი;
ლიტერატურული კონტექსტების გათვალისწინება.
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
1სთ
|
|
44
|
მირზა გელოვანი,,ნუ მწერ’’
ზუსტი და არაზუსტი რითმა;
|
2სთ
|
|
45
|
ლადო ასათიანი
,,სპარსელ ასულს’’
|
3სთ
|
|
46
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
47
|
ანა კალანდაძე
,,მოდიოდა ნინო მთებით’
|
2სთ
|
|
48
|
აკაკი წერეთელი,,კუდაბზიკეთი’’
სატირა და იუმორი;სატირული ინტონაციის ამოცნობა;სიტყვის ეტიმოლოგია.
|
4სთ
|
|
49
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
50
|
შემაჯამებელი სამუშაო N6
|
1სთ
|
|
51
|
რეზო ჭეიშვილი ,,ნობელი’’
|
4სთ
|
|
52
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
53
|
სულხან-საბა ორბელიანი ,,მოტირალი და მოცინარი’’
იუმორისტული ინტონაციის ამოცნობა; სატირა და იუმორი
|
5სთ
|
|
54
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
55
|
ლეონტი მროველი ,,მოქცევა მირიან მეფისა’’,
ტექსტის პერიფრაზირება;ენის ისტორია
|
8სთ
|
|
56
|
შემაჯამებელი სამუშაო N 7
|
1სთ
|
|
57
|
დავით გურამიშვილი,,დავითიანი’’ (ნაწყვეტები) ავტობიოგრაფიული ტექსტი;ძველისა და ახლის თანაარსებობის მაგალითები
|
7სთ
|
|
58
|
გრამატიკული მასალ
|
1სთ
|
|
59
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილი
,,ბედი ქართლისა’’ისტორიული კონტექსტის გამოყენება;
შეხვედრა პოეტთან;
|
9სთ
|
|
60
|
გრამატიკული მასალა
|
1სთ
|
|
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
|
შემაჯამებელი სამუშაოN 8
კოლაუ ნადირაძე ,,25 თებერვალი’’
ისტორიული კონტექსტის გათვალისწინება
გრამატიკული მასალა
კონსტანტინე გამსახურდია ,,დიდი იოსები’
გრამატიკული მასალ
გრამატიკული მასალა
ჭაბუა ამირეჯიბი ,,მოსე ზამთარაძის ნაამბობი’
გრამატიკული მასალის
შემაჯამებელი სამუშაოN 9
დარჩენილი საათები დაეთმობა განვლილი მასალის გამეორებას
|
1ს თ
2სთ
1სთ
8სთ
1სთ
1სთ
6სთ
1სთ
1სთ
|
|
წლიური სასწავლო კურსის პროგრამა ( სილაბუსი)
2013-2014 ს / წ
მასწავლებლის სახელი, გვარი: მარინა ნოზაძე
სასწავლო საგნის დასახელება : ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების კლასი : X
სასწავლო კურსის სწავლების ხანგრძლივობა : ორი
სემესტრი
საათების რაოდენობა : 5 საათი კვირაში
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა: ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ბირთვს წარმოადგენს ენა, როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის, აზრის ჩამოყალიბებისა და გადაცემის საშუალება. ენობრივმა უნარ-ჩვევებმა ხელი უნდა შეუწყოს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული, სოციალური თუ პროფესიული სირთულეების დამოუკიდებლად დაძლევას. პიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ-ჩვევები სწორედ მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი.
უნარ - ჩვევები :
·
განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
·
გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
·
განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
·
ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
·
შეაყვაროს კითხვა; გამოუმუშაოს ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის, აღქმისა და გაცნობიერების უნარი;
·
გააცნობიერებინოს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივმოქმედი პროცესი.
სასწავლო საგნის სტატუსი : მოცემულ კლასში ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საგანი.
სასწავლო საგნის მიზანი :
ინფორმაციის გ ა გება, ანალიზი და შეფასება :
სხვადასხვა სახის ზეპირი ტექსტების ანალიზი ტონალობის, ენობრივ-გრამატიკული სტრუქტურისა და ეფექტურობის თვალსაზრისით;
·
ადეკვატურად, გამართულად და დამარწმუნებლად მეტყველება;
·
წაკითხული ტექსტის კონსტრუირება (ენობრივი ანალიზი და სინთეზი);
·
ტექსტების სახეებისამოცნობა და განმარტება მათს სტრუქტურულ-გრამატიკულ თუ სტილისტურ თავისებურებებზე დაყრდნობით;
·
ტექსტებში მოცემული გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყოფა და მათი სათანადო ინტერპრეტაციით წარმოდგენა;
·
სხვადასხვა ტიპისა და სტილის ტექსტების გამართულად წერა; გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციის წესების მართებულად გამოყენება ტექსტის ასაგებად და დასახვეწად.
ენის კომუნიკაციური ასპექტები ს გაგება-გამოყენება:
·
იმ საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევებისა და სტრატეგიების განვითარება, რომლებიც უზრუნველყოფს სოციალურ გარემოში პიროვნების ადეკვატურ თვითგამოხატვას; საუბრის, დისკუსიის, დებატების, სხვადასხვა თემაზე კამათის წარმართვას;
·
სხვადასხვა სახის ზეპირი და წერილობითი ტექსტების შეფასება მათი საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით;
·
წაკითხულის გადამოწმება და შეფასება სანდოობის, აქტუალურობის, პოპულარობისა და სხვა კრიტერიუმების მიხედვით;
·
კონკრეტული საკითხის შესასწავლად ინფორმაციის მოძიება, კრიტიკულად გადამოწმება და მონაცემთა ბანკის შედგენა;
·
სხვადასხვა მიზნით, სხვადასხვა აუდიტორიისათვის ნებისმიერი ტიპის წერილობითი ტექსტის შეთხზვა.
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა :
·
არგუმენტირებული მსჯელობა სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ტექსტებში გამოვლენილი მსოფლმხედველობრივი საკითხებისა და ლიტერატურული თავისებურებების შესახებ;
·
ლიტერატურულ ნაწარმოებზე სუბიექტური მოსაზრების ჩამოყალიბება და წარმოჩენა;
·
ლიტერატურულ ნაწარმოებებში მხატვრული აზროვნების ფორმების იდენტიფიცირება, შედარება, შეპირისპირება, დაკავშირება და ანალიზი;
·
სხვადასხვა ეპოქის ლიტერატურულ ტექსტებში ასახულ კულტურულ ფასეულობათა გააზრება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
·
სხვადასხვა ჟანრის ლიტერატურული ტექსტის შექმნის პროცესში ცხოვრებისეული და შემოქმედებითი გამოცდილების რეალიზება;
·
წერილობით ტექსტებში საკუთარი პოზიციისა და ღირებულებითი დამოკიდებულებების სხვადასხვა ლიტერატურული ფორმით წარმოჩენა;
·
ქართული და მსოფლიო ლიტერატურული პროცესებისა და უნივერსალური ლიტერატურული თემების ურთიერთკავშირის აღქმა-გააზრება.
სასწავლო კუ რ სის ამოცანები :
საგანმანათლებლო მიზნებიდან გამომდინარე, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლება სკოლაში ითვალისწინებს კონკრეტული ამოცანების გადაჭრას. ამგვარ ამოცანებს წარმოადგენს:
·
კალიგრაფიული კულტურის გამომუშავება;
·
ლექსიკური მარაგის შევსება-გამდიდრება;
·
აზრის ცხადად, ლაკონიურად, მკაფიოდ და მწყობრად გამოხატვის უნარის ჩამოყალიბება;
·
მსჯელობის უნარის განვითარება;
·
სააზროვნო მოქმედებათა (ანალიზი, შედარება, განზოგადება) განვითარება ენობრივ (ტექსტობრივ) საფუძველზე;
·
ფუნქციურად და შინაარსობრივად მრავალფეროვანი ტექსტების შესწავლისა და გააზრების უნარის ჩამოყალიბება;
ტექსტებთან შემოქმედებითი (თავისუფალი) დამოკიდებულების გამომუშავება;
·
დისკუსიებში მონაწილეობა, მონოლოგური და დიალოგური მეტყველების უნარ-ჩვევათა ჩამოყალიბება;
·
ტექსტის ანალიზის უნარის განვითარება;
·
საგანმანათლებლო მიზნით სხვადასხვა რესურსით (ლექსიკონები, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტი და სხვ.) სარგებლობა;
·
სამეტყველო ეტიკეტის ნორმების დაცვა;
·
ტექსტის აგების კანონზომიერების გათვალისწინებით ტექსტის შექმნა;
·
მიზნობრივი ამოცანის შესატყვისი სტილით წერა და მეტყველება;
·
ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური ნორმების სათანადოდ გამოყენება;
·
სხვადასხვა სახის, სტილისა და ჟანრის ტექსტების ანალიზისადა შექმნის უნარის გამომუშავება;
მწერლის შემოქმედების გააზრება სუბიექტური (მწერლის ცხოვრების მნიშვნელოვანი ფაქტები და მომენტები) და ობიექტური (ეპოქის ზოგადი კონტექსტი) ფაქტორების გათვალისწინებით;
·
ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემატიკის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა, პიროვნული პოზიციის ჩამოყალიბება და მისი არგუმენტირება;
·
ლიტერატურულ ნაწარმოებებში ასახული ფასეულობების აღქმა-გააზრება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
·
ქართული და მსოფლიო ლიტერატურული პროცესებისა და უნივერსალური ლიტერატურული თემების ურთიერთკავშირის გააზრება.
სასწავლო კურსის აუცილებელი საბაზისო კომპონენტები :
ზეპირმეტყველების, კითხვის, მოსმენისა და წერის უნარ-ჩვევები
კურსის ორგანიზაცია :
1)
საკლასო მენეჯმენტის ხერხები:
·
ინდივიდუალური
·
წყვილებში
·
ჯგუფური
·
მთელ კლასთან
2) მეცადინეობის ფორმები:
· პრაქტიკული
· ლექცია
· სემინარი
· დებატები
3) გაკვეთილის ტიპები:
· ახსნა
· განმტკიცება
· კომბინირებული
საწავლო კურსის შეფასება :
· ტესტირება,
· დემონს· ტრირება (ზეპირი გამოსვლა),
კომუნიკაციის უნარი,
· საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები,
· საბოლოო შეფასება.
რესურსები :
·
მოსწავლის წიგნი: ქართული ენა და ლიტერატურა; ავტორი; ვახტანგ
როდონაია
რვეული;
მასწავლებლის წიგნი;
დაფა
, წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.
ქართ. X. 2. კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს შესაბამის ტაქტიკას და
დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.
ქართ. X. 4. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და
შეფასება.
ქართ. X. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების ამოცნობა და
შესაბამისად გამოყენება.
ქართ. X. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების გაანალიზება მათი ორგანიზების თვალსაზრისით.
ქართ. X.7. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და
ქვეტექსტური ინფორმაცია.
ქართ. X. 8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებების წაკითხვადა მათ
მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. X. 9. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოების გაანალიზება.
ქართ. X. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
ქართ. X. 11. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროსთხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
ქართ. X. 12. მოსწავლეს შეუძლიამხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
ქართ. X. 13. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
ქართ. X. 14. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.
ქართ. X. 15. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
ქართ. X. 16. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.
N
|
გაკვეთილის თემატიკა
|
საათების
რ-ბა
|
ჩატარების დრო
|
1
|
იაკობ ხუცესის
„შუშანიკის წამება“
|
15სთ
|
|
2
|
იოანე საბანისძე „აბოს წამება
შემაჯამებელი
N 1
|
12სთ
|
|
3
|
გიორგი მერჩულე „გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება“
|
17სთ
|
|
4
|
შემაჯამებელი
N 2
|
|
|
5
|
გიორგი მთაწმინდელი“ იოვანესა და ექვთიმეს ცხოვრება“
|
8 სთ
|
|
6
|
შოთა რუსთაველი „ვეფხისტყაოსანი“-პროლოგ
|
5სთ
|
|
7
|
უცხო მოყმე. ნახვა არაბთა მეფისაგან
მის ყმისა ვეფხისტყაოსნისა რუსთველური შაირი და მისი სახეები.
შედარება
შემაჯამებელი
N 3
|
4სთ
|
|
8
|
ძიების გზაზე. თინათინისაგან ავთანდილის გაგზავნა მის ყმისა ძებნად წასვლა.
|
3სთ
|
|
9
|
შეხვედრა. ,,ამბავი ავთანდილისა ასმათს რომ ეუბნება“ ,, შეყრა ავთანდილისა და ტარიელისა“ ვიდრე ,, ტარიელისაგან ხატაეთს წასვლა და დიდი ომი
შემაჯამებელი
N 4
|
6სთ
|
|
10
|
„ქმნა მართლისა სამართლისა.,, წიგნი ტარიელისა ინდოთ მეფის წინაშე“ ალიტერაცია . რთული წინადადება,, ვეფხისტყაოსანში
|
5სთ
|
|
11
|
მათ სამთა გმირთა.,,ამბავი ნურადინ ფრიდონისა“ ვიდრე ,,ამბავიავთანდილისარაბეთ
შემაჯამებელი
N 5
|
3სთ
|
|
12
|
ანდერძი ,,დათხოვნა ავთანდილისა როსტევან მეფესთანა“ ვიდრე ,,ცნობა როსტევან მეფისაგან ავთანდილის გაპარვისა“
|
5სთ
|
|
13
|
გული,ცნობა და გონება.,,წასვლა ავთანდილისაგან ტარიელთან შეყრად მეორედ“.ვიდრე ,,აქა ტარიელისაგან და ავთანდილისაგან ქვაბს მისვლა.“
|
6სთ
|
|
14
|
იმედი. ,,წასვლა ავთ-საგან ფრიდონისასა“ ვიდრე გულანშაროში მისვლის ამბავი. ,,ძჲ“ ნაწილაკის გამოყენება ,,ვეფხისტყაოსანში
შემაჯამებელი
N 6
|
4სთ
|
|
15
|
ზღვათა სამეფო.,,ფატმანისაგან ავთ-ის გამიჯნურება“ ,,წიგნი ფატმანოსაგან ნესტანის წინაშე მიწერილ
|
5სთ
|
|
16
|
ქაჯეთის ციხის აღება,,წიგნი ნესტანისა ფატმანთანა“ ვიდრე ,,ტარიელისაგან ზღვათა მეფისას მისვლა“
|
8სთ
|
|
17
|
სულხან-საბა ორბელიანი „სიბრძნე სიცრუისა“
შემაჯამებელი
N 7
|
15 სთ
|
|
18
|
დავით გურამიშვილი
„დავითიანი
|
|
|
19
|
შემაჯამებელი
N 8
|
|
|
20
|
გამეორება
|
|
|
21
|
გამეორება
|
|
|
22
|
შემაჯამებელი
N 9
|
|
|
23
|
გამეორება
|
|
|
31ალფონს დოდე“ტარტანელ ტარასკონელის უჩვეულო
თავგადასავალი“
ქონების გამომხატველი
სახელები
5სთ
32.შოთა ძიძიგური“ენის წარმოშობა“.
ნაწილაკი „თურმე“ 5სთ
33.ნიკო ბაგრატიონი“ბურებტან (ნაწყვეტი)
კუთვნილების გამომხატველი სახელები 5სთ
34.აკაკი წერეთელი
„ თორნიკე ერისთაი“კუთვნილებითი ნაცვალსახელების
მართლწერა(მისი.თავისი) 18სთ
35.შემაჯამებელი წერა N 7 1სთ
36.ოტია იოსელიანი
„ჩემი ვეფხისტყაოსანი“
შოთა რუსთაველი“
ვეფხისტყაოსანი“ ( თათბირები)
ნართანიანი მრავლობითი 9სთ
37.ვაჟა- ფშაველა“
კლდემ მხოლოდ
ერთხელ თქვა“
ს.ს/ორბელიანი“უნაღვლოთა
მძებნელი“
მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნება 5სთ
38. შემაჯამებელი N 8 1სთ
programa-silabusi
sagani _
qarTuli ena da literatura
klasi _ me-11
pedagogi _ მარინა ნოზაძე
kursis moculoba _ 5 საათი
a) saswavlo kursis miznebi:
informaciis gageba, analizi da Sefaseba:
• sxvadasxva saxis zepiri
teqstebis analizi tonalobis, enobriv-gramatikuli struqturisa da efeqturobis
TvalsazrisiT;
• adekvaturad,
gamarTulad da damarwmuneblad metyveleba;
• wakiTxuli teqstis
konstruireba (enobrivi analizi da sinTezi);
• teqstebis saxeebis
amocnoba da ganmarteba maTs struqturul-gramatikul Tu stilistur Taviseburebebze
dayrdnobiT;
• teqstebSi mocemuli
gramatikuli konstruqciebis gamoyofa da maTi saTanado interpretaciiT warmodgena;
• sxvadasxva tipisa da
stilis teqstebis gamarTulad wera; gramatikis, orTografiis, punqtuaciis wesebis
marTebulad gamoyeneba teqstis asagebad da dasaxvewad.
enis komunikaciuri aspeqtebis gageba-gamoyeneba:
• im sakomunikacio
unar-Cvevebisa da strategiebis ganviTareba, romlebic uzrunvelyofs socialur
garemoSi pirovnebis adekvatur TviTgamoxatvas; saubris, diskusiis, debatebis,
sxvadasxva Temaze kamaTis warmarTvas;
• sxvadasxva saxis zepiri
da werilobiTi teqstebis Sefaseba maTi sakomunikacio amocanis gaTvaliswinebiT;
• wakiTxulis gadamowmeba da
Sefaseba sandoobis, aqtualurobis, popularobisa da sxva kriteriumebis mixedviT;
• konkretuli sakiTxis
Sesaswavlad informaciis moZieba, kritikulad gadamowmeba da monacemTa bankis
Sedgena;
• sxvadasxva mizniT,
sxvadasxva auditoriisaTvis nebismieri tipis werilobiTi teqstis SeTxzva.
mxatvruli teqstis gageba da TviTgamoxatva:
• argumentirebuli msjeloba
sxvadasxva Janris mxatvrul teqstebSi gamovlenili msoflmxedvelobrivi sakiTxebisa
da literaturuli Taviseburebebis Sesaxeb;
• literaturul nawarmoebze
subieqturi mosazrebis Camoyalibeba da warmoCena;
• literaturul nawarmoebebSi
mxatvruli azrovnebis formebis identificireba, Sedareba, Sepirispireba,
dakavSireba da analizi;
• sxvadasxva epoqis
literaturul teqstebSi asaxul kulturul faseulobaTa gaazreba da maT mimarT
sakuTari damokidebulebis gamoxatva;
• sxvadasxva Janris
literaturuli teqstis Seqmnis procesSi cxovrebiseuli da SemoqmedebiTi
gamocdilebis realizeba;
• werilobiT teqstebSi
sakuTari poziciisa da RirebulebiTi damokidebulebebis sxvadasxva literaturuli
formiT warmoCena;
saswavlo kursis Sinaarsi (Temebisa da sakiTxebis CamonaTvali
maTi damuSavebisaTvis
gankuTvnili savaraudo saaTebis
miTiTebiT):
Tema „romantizmi“
1. Sesavali mecadineoba _ msoflio
romantizmi, rogorc literaturuli mimdinareoba; qarTuli romantizmi _ 1sT.
2. teqsti: al. WavWavaZe,
biografiuli cnobebi, `gogCa~.
ena: leqsikuri da gramatikuli
arqaizmebi.
lit. Teoria: romantizmi, misi
ZiriTadi niSnebi, qarTuli romantizmis specifika;
peizaJi; tropis saxeebi; lirikuli
gmiri _
3sT
.
3. teqsti: Tengiz verulava _
„gogCa“ (aleqsandre WavWavaZes).
ena: sityva, rogorc leqsikuri
erTeuli; leqsikonebi, qarTuli enis ganmartebiTi
leqsikoni, misi gamoyeneba;
funqcionaluri stili _ publicisturi stili da misi maxasiaTeblebi.
literaturis Teoria: tropi da misi saxeebi_
2 sT .
4. teqsti: gr. orbeliani,
biografiuli cnobebi, `Tamar mefis saxe beTaniis eklesiaSi~.
ena: _ arqaizmebi.
literaturis Teoria: simbolo, rogorc
mxatvruli gamosaxvis xerxi _ 3 sT .
5. teqstebi: gr. orbeliani, `saRamo
gamosalmebisa~/damatebiT „mgzavroba Cemi tfilisidam peterburgamdis“ (nawyveti).
ena: funqcionaluri stili _ dRiuri.
metyvelebis kultura: sajaro
gamosvla _ monologi da misi saxeebi: leqcia, moxseneba, sityva, prezentacia _
sajaro gamosvla; dialogi.
lit. Teoria _ peizaJi, tropuli
metyveleba _ 5sT.
Semajamebeli
mecadineoba _ sT .
6. n. baraTaSvili, biografiuli
cnobebi _ 1 sT .
7. teqsti: n. baraTaSvili, `xma
idumali~.
ena: arqaizmebi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba
_ 2 sT .
8. teqstebi: n. baraTaSvili, `sulo
boroto~, werili grigol orbelians.
ena: arqaizmebi, funqcionaluri stili
_ piradi werili; sasaubro da wignuri stili,
maTi maxasiaTeblebi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba,
epistolaruli Janri _ 2 sT .
9. teqsti: n. baraTaSvili, `vpove
taZari~.
ena: arqaizmebi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba;
riTma, misi saxeebi; simbolika, bibliuri saxesimboloebi _ 2sT.
10. teqsti: n. baraTaSvili, `SemoRameba
mTawmindaze~.
ena: arqaizmebi.
lit. Teoria: peizaJi, tropuli
metyveleba, saxesimboloebi _ 3 sT .
11.teqstebi: n. baraTaSvili,
`merani~, werili grigol orbelians.
metyvelebis kultura: funqcionaluri
stilis saxeebi, piradi werili.
lit. Teoria : tropuli metyveleba,
simbolika, gradacia_ 4 sT .
Semajamebeli
mecadineoba: _ 1sT.
12.teqsti: jorj gordon baironi,
biografiuli cnobebi, `hgodebdeT~2sT.
13.teqsti: jibran xalil jibrani,
biografiuli cnobebi,`petre _ mezoblis Sesaxeb~
(nawyveti romanidan `ieso Ze
kacisa~) _ 1სთ 1. Sesavali mecadineoba, realizmi,
rogorc literaturuli mimdinareoba, qarTuli
realizmis warmoSoba, misi
Taviseburebani, qarTveli samocianelebi, ilia WavWavaZe, biografია 2 sT .
2. teqsti: ilia avWavaZe,
`mgzavris werilebi~.
ena: funqcionaluri stili,
publicisturi teqstebi da maTi enobrivi maxasiaTeblebi.
metyvelebis kultura: citireba,
perifrazi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba,
alegoria, mxatvruli saxe-simboloebi, literaturuli personaJis daxasiaTebis
xerxebi, mTavari da meorexarisxovani literatuli gmirebi 8 sT .
3. teqsti: ilia WavWavaZe,
`zogierTi ram~ (nawyvetebi).
ena: publicisturi stili .
metyvelebis kultura:
literaturul-kritikuli eses ageba_ 3სთ .
4. teqsti: ilia WavWavaZe,
`bednieri eri~.
literaturis Teoria: satira, rogorc
mxatvruli gamosaxvis erT-erTi xerxi _ 3sT .
5. teqsti: ilia WavWavaZe,
`kacia-adamiani?!~.
ena: funqcionaluri stili _
publicisturi da mxatvruli.
metyvelebis kultura: Txroba,
aRwera, msjeloba.
lit. Teoria: epigrafi, misi
daniSnuleba; kontrasti; gmiris portreti _9sT.
6. teqsti: ilia WavWavaZe,
`oTaraanT qvrivi~.
metyvelebis kultura:
Sedareba-SepirispirebiTi ese, teqstis organizeba, msjeloba,
argumentacia, argumenti.
lit. Teoria: literaturuli personaJi
da misi funqcia; mwerlis stili da misi maxasiaTeblebi _ 9sT.
7. teqsti: ilia WavWavaZe,
`gandegili~.
lit. Teoria: kontrasti, rogorc
mxatvruli gamosaxvis erT-erTi xerxi; alegoria,
simbolo; gmiris portreti _ 5 sT .
Semajamebeli
gakveTili: 1 sT .
8. TaobaTa brZola me-19 saukunis
60-70-ian wlebSi:
a) teqsti: ilia WavWavaZe, „oriode
sityva Tavad revaz Salvas Zis erisTavis mier kazlovidgan `SeSlilis~
Targmanzeda“ (nawyveti).
ena: funqcionaluri stili _
publicistika da misi enobrivi maxasaiTeblebi _ 3 sT .
b) teqsti: gr. orbeliani `pasuxi
SvilTa”.
lit. Teoria: metonimia _ 3 sT .
c) teqsti: ilia WavWavaZe `pasuxis
pasuxi~.
metyvelebis kultura: rogor
movemzadoT prezentaciisaTvis (saprezentacio teqsti
_ Sesavali, ZiriTadi nawili,
daskvniTi nawili).
lit. Teoria: pamfleti, litotesi
_ 4 sT .
Semajamebeli
gakveTili: _ 1 sT .
9. akaki wereTeli, biografiuli
cnobebi _ 1 sT .
10.teqsti: akaki wereTeli, „qebaTa
qeba“.
lit. Teoria: mxatvruli
saxe-simboloebi, tropuli metyveleba, poeturi stilistika 3sT.
11.teqsti: „qebaTa-qeba
solomonisa“.
lit. Teoria: poeturi
saxe-simboloebi, bibliuri da literaturuli paralelebi _ 3sT.
12.teqsti: akaki wereTeli,
`aRmarT-aRmarT~.
lit. Teoria: riTma, riTmis saxeebi,
omonimuri (majamuri) riTma; poeturi saxe-simbolo_ 2 sT .
13.teqsti: akaki wereTeli,
`gamzrdeli~.
metyvelebis kultura:
mizez-SedegobiTi ese, misi organizeba.
lit. Teoria: lit. gmiris
daxasiaTebis xerxebi 5 sT .
Semajamebeli gakveT1 sT
14.al. yazbegi, biografiuli cno1sT.
15.teqsti: al. yazbegi, `xevisberi
goCa~.
ena: mwerlis enobriv-stilisturi
Taviseburebani.
lit. Teoria: tragikuli gmiris cneba
_ 8 sT .
16.teqsti: n. gogoli, biografiuli
cnobebi, `taras bulba~.
lit. Teoria: personaJis sulieri da
zneobrivi portretis Seqmna 3 sT .17.teqsti: prosper merime,
biografiuli cnobebi, `mateo falkone~, literaturuli
paralelebi _ 3sT
18.teqsti: akaki baqraZe, „arsebobs
maradisobis rRveva, anu Svilis mkvleli mama“.
ena: funqcionaluri stilistikis
sakiTxebi, samecniero-popularuli stili; teqstis
ageba.
metyvelebis kultura: opo4 sT .
Semajamebeli gakveTili _ 1 sT .
19.vaJa-fSavela, biografiuli
cnobebi_ 1 sT .
20.teqstebi: vaJa-fSavela,`aluda
qeTelauri~, „stumar-maspinZeli“.
ena: mwerlis ena.
lit. Teoria: poeturi
saxe-simboloebi.
metyvelebis kultura: recenzia
_ 11 sT .
Semajamebeli gakveTili _ 1 sT .
21.teqsti: vaJa-fSavela,
kosmopolitizmi da patriotizmi (nawyveti).
ena: funqcionaluri stili.
metyvelebis kultura: Tezisebi
_ 3 sT .
22.teqsti: vaJa-fSavela,
`baxtrioni“.
ena: mwerlis enis stiluri
maxasiaTeblebi.
lit. Teoria: tropuli metyveleba 6sT.
23.teqsti: vaJa-fSavela, „kritika
b.ip. varTagavasi“.
ena: funqcionaluri stili.
metyvelebis kultura: reziume_ 4 sT .
24.teqsti: vaJa-fSavela, `ram
Semqmna adamianad~.
ena: poeturi stilistika.
lit. Teoria: tropuli metyveleba
_ 1 sT .
Semajamebeli gakveTili - 1
sT
სილაბუსი
sagani _ qarTuli ena
da literatura
klasi _ me-12
pedagogi _ მარინა
ნოზაძე
kursis
moculoba _ 170 akademiuri saaTi
a) saswavlo
kursis miznebia:
informaciis gageba, analizi da
Sefaseba:
•
sxvadasxva saxis zepiri teqstebis analizi tonalobis, enobriv-gramatikuli
struqturisa da efeqturobis TvalsazrisiT;
•
adekvaturad, gamarTulad da damarwmuneblad metyveleba;
•
wakiTxuli teqstis konstruireba (enobrivi analizi da sinTezi);
•
teqstebis saxeebis amocnoba da ganmarteba maTs struqturul-gramatikul Tu
stilistur Taviseburebebze dayrdnobiT;
•
teqstebSi mocemuli gramatikuli konstruqciebis gamoyofa da maTi saTanado
interpretaciiT warmodgena;
•
sxvadasxva tipisa da stilis teqstebis gamarTulad wera; gramatikis, orTografiis,
punqtuaciis wesebis marTebulad gamoyeneba teqstis asagebad da dasaxvewad.
enis
komunikaciuri aspeqtebis gageba-gamoyeneba:
• im
sakomunikacio unar-Cvevebisa da strategiebis ganviTareba, romlebic uzrunvelyofs
socialur garemoSi pirovnebis
adekvatur TviTgamoxatvas; saubris, diskusiis, debatebis, sxvadasxva Temaze
kamaTis warmarTvas;
•
sxvadasxva saxis zepiri da werilobiTi teqstebis Sefaseba maTi sakomunikacio
amocanis gaTvaliswinebiT;
•
wakiTxulis gadamowmeba da Sefaseba sandoobis, aqtualurobis, popularobisa da
sxva kriteriumebis mixedviT;
•
konkretuli sakiTxis Sesaswavlad informaciis moZieba, kritikulad gadamowmeba da
monacemTa bankis Sedgena;
•
sxvadasxva mizniT, sxvadasxva auditoriisaTvis nebismieri tipis werilobiTi
teqstis SeTxzva.
mxatvruli teqstis gageba da
TviTgamoxatva:
•
argumentirebuli msjeloba sxvadasxva Janris mxatvrul teqstebSi gamovlenili
msoflmxedvelobrivi sakiTxebisa da literaturuli Taviseburebebis Sesaxeb;
•
literaturul nawarmoebze subieqturi mosazrebis Camoyalibeba da warmoCena;
•
literaturul nawarmoebebSi mxatvruli azrovnebis formebis identificireba,
Sedareba, Sepirispireba, dakavSireba da analizi;
•
sxvadasxva epoqis literaturul teqstebSi asaxul kulturul faseulobaTa gaazreba da
maT mimarT sakuTari damokidebulebis gamoxatva;
•
sxvadasxva Janris literaturuli teqstis Seqmnis procesSi cxovrebiseuli da
SemoqmedebiTi gamocdilebis realizeba;
•
werilobiT teqstebSi sakuTari poziciisa da RirebulebiTi damokidebulebebis
sxvadasxva literaturuli formiT warmoCena;
g) wlis bolos mosalodneli Sedegebi _ am masalis gavlis Semdeg
moswavles unda SeeZlos:
XII.1. saswavlo proeqtis warmodgena
auditoriis winaSe.
XII.2. TanaklaselTa mier
warmodgenili saswavlo proeqtebis kritikulad gaanalizeba da Sefaseba.
XII.3. saswavlo proeqtis
prezentaciis Sesabamisi xerxebis amocnoba da gamoyeneba.
XII.4. sxvadasxva strategiis
gamoyeneba saswavlo proeqtis prezentaciisaTvis.
XII.5. sxvadasxva epoqis, qveynisa
da kulturis teqstebis gaanalizeba maTSi asaxuli informaciis, Temebis, ideebisa
da problematikis TvalsazrisiT.
XII.6. sxvadasxva teqstSi
asaxuli faseulobebisa da Sexedulebebis erTmaneTTan Sedareba.
XII.7. gaaanalizos kulturuli,
socialuri da istoriuli faseulobebis gavlena teqstsa da XII.8. mxatvruli enis
sxvadasxva aspeqtebis gaanalizeba.
XII.9. gaaanalizos, ra
gavlenas axdens avtoris enobrivi arCevani mkiTxvelze.
XII.10. kiTxvis efeqturi
strategiebis arCeva da gamoyeneba.
XII.11. gamokvlevis (mcire
moculobis samecniero naSromis) dawera winaswar SerCeul Temaze.
XII.12. saswavlo referatis
dawera ramdenime wyaros mixedviT.
XII.13. mxatvruli nawarmoebis
analizis dawera.
XII.14. weris saTanado
strategiebis gamoyeneba.
სaswavlo kursis Sinaarsi (Temebisa da sakiTxebis CamonaTvali
maTi damuSavebisaTvis gankuTvnili savaraudo saaTebis miTiTebiT):
1. teqsti _ d. kldiaSvili,
biografia, „samaniSvilis dedinacvali“.
ena _ mwerlis ena da stili;
frazeologizmebi, imeruli dialeqtizmebi; metyvelebis tipebi: Txroba; Txrobis
saxeebi: gavrcobili da lakonuri.
lit. Teoria _ literaturuli
mimdinareobani: realizmi, naturalizmi; tragikuli da komikuri, maTi sinTezi
mxatvrul teqstSi; literaturuli Janrebi; simbolo, alegoria, peizaJi, rogorc
mxatvruli gamosaxvis saSulebebi. _
8 sT.
2. teqsti _ akutagava, „rasiomonis
karibWe“. _ 3 sT.
Semajamebeli gakveTili _
literaturuli paralelebi. _ 1sT.
3. teqsti _ migel de servantes
saavedra, „don kixoti“ (nawyveti). _ 4 sT.
4. teqsti _ m. javaxiSvili,
biografia, „jayos xiznebi“.
metyvelebis kultura _ funqcionaluri
stilistikis sakiTxebi: oficialur-saqmiani stili _ oqmi; samecniero stili _
referati.
lit. Teoria _ literaturuli Janrisa
da gvaris cneba, beletristika, romani, trilogia;
literaturuli mimdinareobani:
modernizmi, simbolizmi, eqspresionizmi, futurizmi; tipi da prototipi,
protagonisti. _ 10 sT.
5. teqsti _ riunoske akutagava,
„xina Tojinebi“. 3 sT.
Semajamebeli gakveTili:
literaturuli paralelebi 1 sT.
6. teqsti _ uiliam Seqspiri, 66-e
soneti.
ena _ mxatvruli Targmanis ena.
metyvelebis kultura _ funqcionaluri
stilistikis sakiTxebi: biografia, avtobiografia.
lit. Teoria _ soneti, rogorc
saleqso forma, misi specifika _ 2 sT.
7. teqsti _ p. kakabaZe, „yvaryvare
TuTaberi“.
lit. Teoria _ literaturis Janrebi:
drama, misi saxeebi da maxasiaTeblebi _ 7 sT.
Semajamebeli
gakveTili: „“. _ 1 sT.
8. teqsti _ niko lorTqifaniZe,
„Selocva radioTi“.
ena: _ mwerlis enis stiluri
Taviseburebani.
lit. Teoria _ impresionizmi, rogorc
literaturuli mimdinareoba; siuJeti da misi nawilebi; epigrafi. 8 sT.
9. teqsti _ Sarl bodleri, „Troba“.
literaturis Teoria _ modernizmi,
impresionizmi; eskizi, miniatura, novela. 2 sT.
10. teqsti _ eduard heili,
„usamSoblo kaci“. 6 sT.
Semajamebeli
gakveTili. 1 sT.
11. teqstebi _ galaktion tabiZe,
biografia, „Tovli“, „mTawmindis mTvare“, „mSobliuri efemera“, „Serigeba“, „me
da Rame“, „silaJvarde anu vardi silaSi“, „qebaTa qeba nikorwmindas“; stefan
malarme, „gedi“; horaciusi, „Zegli avage...“; tomas sternz elioti, „klde“
(qoroebi poemidan).
lit. Teoria _ tropuli metyveleba,
aliteracia, poeturi licencia, leqsis zoma, riTma, ritmi; literaturuli
mimdinareoba _simbolizmi. 17sT.
Semajamebeli
gakveTili: „me
vxedav galaktions“. 1 sT.
12. teqsti _ konstantine
gamsaxurdia, biografia, „didostatis marjvena“.
ena _ mwerlis ena; gamsaxurdias
enis stiluri Taviseburebani, leqsikuri da gramatikuli arqaizmebi.
lit. Teoria _ prologi da epilogi,
winasityvaoba da bolosityvaoba, maTi funqcia; gmiris portreti; saxe-simboloebi,
ferTa simbolika. 15 sT.
13. teqstebi _ nugzar SataiZe,
„sveticxoveli“; manana CitiaSvili, „saRamo jvris monasterTan“; givi gegeWkori,
„istoriuli saxelebiT Troba“.
metyvelebis kultura _ proeqtis
momzadeba da prezentacia, misi Sefaseba.
4 sT.
Semajamebeli
gakveTili: 1 sT.
14. teqstebi _ tician tabiZe,
biografia, „leqsi mewyeri“, „ananurTan“; mogonebebi ticianze, boris pasternaki.
lit. Teoria _ tropuli metyveleba;
simbolizmi, „cisferyanwelebi“. 5 sT.
15. teqsti _ paolo iaSvili, „unda
ayvavdes male qviSnebi“. 2 sT.
16. teqsti _ giiom apolineri,
„mirabos xidi“.
lit. Teoria _ kontrasti, refreni;
siurealizmi. 2 sT.
17. teqstebi _ giorgi leoniZe,
biografia, „yivCaRis paemani“, „ninowmindis Rame“, xalxuri „Semomeyara
yivCaRi“; goderZi Coxeli, „me da yivCaRi“; manana CitiSvili, „yivCaRis kidev
erTi gaxseneba“; nunu janeliZe, „me da yivCaRi“.
lit. Teoria: lirika, misi
maxasiaTeblebi, tropuli metyveleba.
metyvelebis kultura: diskusia,
debatebi, kamaTi. 10sT.
Semajamebeli gakveTili: 1 sT.
18. teqstebi _ guram rCeuliSvili,
„alaverdoba“; iohan volfgang goeTe, „fausti“ (amonaridi); tician tabiZe,
„alaverdoba“; giorgi leoniZe, „gomboridan“; ana kalandaZe, „mas, alaverdis
didebul taZars“. 10 sT.
19. teqstebi _ ana kalandaZe,
biografia, „mkvdarTa mze var“; miqelanjelo buonaroti, „soneti“; nikolai rerixi,
„vixilavT“. 4 sT.
Semajamebeli
gakveTili _ 1 sT.
2Semajamebeli
gakveTili:
20. teqsti _ jemal qarCxaZe, „igi
ena _ mwerlis ena, jemal qarCxaZis enis stiluri
Taviseburebani. 6sT
21. teqstebi _ franc kafka, „RamiT“. „gilgameSiani“
(Suamdinaruli eposi). 3 sT
Semajamebeli
gakveTili: 1sT
22. teqsti _ guram doCanaSvili,
„kaci, romelsac literatura Zlier uyvarda“.
ena _ mwerlis ena, g. doCanaSvilis
enis stiluri Taviseburebani. 10 sT.
23. teqstebi _ uolt uitmeni,
„megobaro, es ar aris wigni“; xorxe luis borxesi, „kedeli da wignebi“; adelain
virjinia vulfi, „rogor wavikiTxoT wigni?“
metyvelebis kultura: diskusiis
xelovneba. 5 sT.
mis interpretaciaze.
Комментариев нет:
Отправить комментарий