სადამრიგებლო პროგრამა

ტესტები ,სავარჯიშოები

                                          შემაჯამებელი სამუშაო
სახელი--------
გვარი--------
თარიღი-------
გ.ლეონიძე„ყივჩაღის პაემანი“
1.      1.„ ყორღანებიდან გნოლი აფრინდა,
   ყაბარდოს ველი გადაიარა,
   ისევ აღვსდექი! მუხრანის ბოლოს
   ჩასაფრებული ვსინჯავ იარაღს.“
ა) რა არის ყორღანი?
ბ) სად არის ყაბარდო?
გ) სადაა ჩსაქფრებული ყივჩაღი?
დ)რა მიგვანიშნებს იმაზე, რომ იგი საბრძოლველადაა გამზადებული?

2.     2. „ ხოხბობასა გნახე, მიწურვილ იყო
  როცა ზაფხული რუსთაველისა,
  ნეტამც ბადაგი არ დამელია
  და იმ დღეს ხმალი არ გამელესა“.
ა) რომელი ქართველი მწერლის ნაწარმოებიდან ახდენს ციტატას ამ სტროფში გიორგი ლეონიძე?
ბ) ლირიკული გმირის რა სულიერი განცდაა გამოხატული სტროფში?

3.      3.„ტრამალ და ტრამალ გამოგედევნე,
 შემოვამტვერე გზები ტრიალი,
 მცხეთას ვუმტვრიე საკეტურები,
 ვლეწე ტაძრები კელაპტრიანი“.
ა) რა არის ტრამალი?
ბ) რად წარმოგვიდგება ამ სტროფის მიხედვით ყივჩაღი?

4.    4.  „ მაგრამ თვითონაც დაილეწება,
 დაბადებულა ვინც კი ყივჩაღად!
 მუზარადიან შენს ქმარს შემოვხვდი,
 თავი შუაზე გადამიჩეხა“.
ა) რას ნიშნავს ყივჩაღად დაბადბა?
ბ) რისი თქმა სურს მწერალს პირველი და მეორე სტრიქონებით?
გ) როგორაა დახასიათებული ამ სტროფში მუხრანელი კაცი?

5.    5.  „მოდი! გეძახი ათას წლის მერე,
 დამნაცროს ელვამ შენი ტანისა,
 ვარდის ფურცლობის ნიშანი არის
 და დრო ახალი პაემანისა“.
ა) რითია გამოხატული სიყვარულის მარადისობა?
ბ) გაიხსენეთ, ვისი პაემანის დროა „ ვეფხისტყაოსანში“ ვარდის ფურცლობა?

გ) რომელ სტრიქონშია გამოხატული სიყვარულის მარადიულობა?

                                              შემაჯამებელი სამუშაო
სახელი-------
გვარი--------
თარიღი-------
სულხან -საბა ორბელიანი „სიბრძნე სიცრუისა“
1.    1.  რომელ მხატვრულ ხერხს მიმართავს სულხან - საბა, როცა წერს, რომ მეფის სიტკბო და ალერსი ისე შეეტკბოთ, „ჩჩვილთა წულთებრ სძისა და ძუძუთა უსაყვარლეად მიეზიდათ“?
ა) მეტაფორას                                გ) შედარებას
ბ) ეპითეტს                                   დ) გაპიროვნებას

2.      2.რა აწუხებდა ფინეზ მეფეს?
ა) ვაჟიშვილის არყოლა              გ) დიდძალი განძის გაცემა
ბ) რუქას ბოროტება                    დ) სედრაქისა და რუქას კინკლაობა

3.      3.რა მიზნით უბოძა ფინეზ მეფემ განძი გლახაკებს?
ა) რათა ძე მისცემოდა;
ბ) რათა უფალს წყალობა მოეღო და მისთვის ძე მიეცა;
გ) რათა გლახაკები ღმერთს შეევედრებოდნენ, რომ მეფეს ძე მისცემოდა;
დ) რათა, ღვთის წყალობით, მეტი განძი მისცემოდა

4.      რა უსურვა სედრაქ ვეზირმა უფლისწულ ჯუმბერს?
ა) ვირს ძალ-ღონე, ძაღლის ერთგულება, ჭიანჭველას გამძლეობა;
ბ) ვირის ერთგულება,ძაღლის სიფხილე, ჭიაჭველას ძალა;
გ) ვირის გულისხმიერება, ძაღლის ერთგულება, ჭიანჭველას ძალა;
დ) ვირის ერთგულება, ძაღლის შეუპოვრობა,

5.   4.   რა თვისება გამოავლინა ვირმა, როცა არ გაიარა იმ გზაზე, რომელიც ადრე ტალახიანი იყო და შემდეგ გააშრეს?
ა) სიჯიუტე;                                     გ) უგუნურება;
ბ) გულისხმიერება;                        დ) უვიცობა.

6.     5. რომელ მხატრულ ხერხს მიმართავს სულხან - საბა, როცა ლეონის შესახებ წერს, რომ იგი იყო ,, ჭაბუკი მშვენიერი, მხნე, ახოვანი, პირმწყაზარი, ტანსარო“?
ა) შედარებას;                                     გ) მეტაფორას;
ბ) ეპითეტს;                                      დ) ჰიპერბოლას.

7.    6.  როგორ დარწმუნდა მეფე, რომ მისგან ნანახი სიზმარი ღვთისაგან იყო და არა ეშმაკისაგან?
ა) უცნიბმა ჭაბუკმა სიზმარში ეტრატი გადასცა;
ბ) გაღვიძებულს, ხელში ეჭირა ეტრატი, რომელზეც ჭაბუკის სახე იყო აღბეჭდილი;
გ) ეტრატი, რომელიც უცნობმა ჭაბუკმა სიზმრად გადასცა, ხელში ცხადლივ ეჭირა;
დ) ძილში გამოცხადებულმა უცნობმა ჭაბუკმა შვილის აღზრდა შესთავაზა.

8.    7.  როგორ შეძლება,  სედრაქის აზრით, მეფის მიერ სიზმრად ნანახი ჭაბუკის მიგნება?
ა) მისი ვინაობა უნდა დადგინონ;                        გ) უფლის ნებას უნდა მიენდნონ;
ბ) მისი სადაურობა უნდა დაადგინონ;               დ) უნდა ეძებონ.

9.   8.   როგორ შედლება, რუქას აზრით, მეფის მიერ სიზმრად ნანახი  ჭაბუკის მიგნება?
ა) უნდა ეძებონ.                                        გ) მისი ვინაობა უნდა შეიტყონ;
ბ) უფალს უნდა მიენდნონ;                   დ) მისი სადაურობა უნდა შეიტყონ.

19..  ვის ადარებს ლეონი მეფის სამსახურში მყოფ კაცს?
ა) ადამიანს, რომელიც ზამთარში დიდი ცეცხლის ახლოს ზის;
ბ) ადამიანს, რომელიც ზამთარში დიდი ცეცხლის ახლოს ზის და სიცხე წვავს;
გ)ადამიანს, რომელიც ზამთარში დიდი ცეცხლისაგან შორს ზის და იყინება;
დ)ადამიანს, რომელიც ზამთარში დიდი ცეცხლთან ზის და, თუ ახლოს მივა, სიცხე დაწვავს, ხოლო, თუ შორს წავა, გაიყინება.

შემაჯამებელი სამუშაო
მოსწავლის
სახელი-------
გვარი---------

1.საქართველოს რომელ ეკლესიებშია შემონახული თამარ მეფის ფრესკები?
 2.რას ნიშნავს ,,სახიერებით’’?

 3.რატომ მიმართავს პოეტი თამარის ფრესკას?

 4.რას გულისხმობს პოეტი ,,შავ დროში’’?

 5.როგორ მოიხსენიებს პოეტი წარსულს?(ციტატა)

 6.რისთვის სჭირდება პოეტს წარსულის გახსენება?

7.რამდენი წლის იყო გ.ორბელიანი, როდესაც ეს ლექსი დაწერა?

8.რა იგულისხმება სტრიქნსი: ,,და ჯვარით შენით აკურთხო კვალად’’?

9.რა მიაჩნია პოეტს ქვეყნის ძლიერების საფუძვლად?

10.როგორ არის გამოხატული ,,ეჭვი’’?

11.რისი სიმბოლოა ლექსში ,,შავი ყორანი’
12.რა დარჩა საქართველოს აწმყოში დიდებული წარსულისგან?

შემეჯამებელი სამუშაო
მოსწავლის
სახელი-----
გვარი-------

ტექსტში დაშვებულია 13 მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული,სინტაქსური, პუნქტუაციური შეცდომა და სტილისტური ხარვეზი. გაასწორეთ ეს შეცდომები და ხარვეზები და გადაწერეთ ტექსტი ისე, რომ მასში არც ერთი სხვა ცვლილება არ შეიტანოთ.დავალების მაქსიმალური შეფასებაა 14 ქულა.გაითვალისწინეთ,ქულები დაგაკლდებათ თქვენ მიერ გადაწერილ ტექსტში დაშვებული თითოეული შეცდომის,ხარვეზის თუ უზუსტობის გამო.


     ალექსანდრეს ბაღის ტერიტორიაზე ბევრი ხნის განმავლობაში ყაბახი იყო.მე-19 საუკუნის 40-ან წლებში აქ სამხედრო ობიექტი განათავსეს,მოგვიანებით კი ამ ადგილას ბაღის გაშენება გადაწყდა.
      1865 წელს თბლისში საზეიმოდ გაიხსნა პირველი საზოგადოებრივი ბაღი,რომელსაც ალექსანდრეს სახელი უწოდეს.ბაღი გაშენდა არქიტექტორი ოტო სიმონსონის პროექტით.სიმონსონი პეტერბურგის სამხატვრო აკადემიის აკადემიკოსი იყო.მისი დაპროექტებულია არაერთი შენობა,რომელიც დღესაც დგას და ამშვენებს ჩვენს დედაქალაქს.მარტო მოსწავლეთა რესპუბლიკური სასახლის დასახელებაც საკმარისია,რადგან მისი დამსახურება წარმოვაჩინოთ.საგანგებოდ ბაღისთვის დაპროექტებული საგამოფენო პავილიონები,რესტორანი,შადრევნები განსაკუთრებულ ელფერს ძენდა მას. ის როგორც ევროპული ყაიდის ბაღი რეგულარული დაგეგმარების იყო და მანამდე არსებულ თავ-შეყრის ადგილებს არ გავდა.
                                         შემაჯამებელი სამუშაო
სახელი-------
გვარი------------
თარიღი----------
1.რა ღირსების გამო  გამოარჩია წმ,გრიგოლო უფალმა?
ა)იგი იყო გულით წმინდა,ბრალის უქონელი;
ბ)ზეპირად იცოდა ფსალმუნები;
გ)მა  რავალი  უცხო ენა იცოდა.
2.რით ამსგავსებს გიორგი მერჩულე  წმ.გრიგოლსა და აბრაამს?
ა)ორივეს უფალმა მოუხმო;
ბ)უფალმა ორივე ურწმუნო ქვეყნიდან გამოიყვანა;
გ)უფალმა ორივეს ახალგაზრდობაში მოუხმო.
3.ვინ გაემგზავრა ქართლიდან წმ.გრიგოლ ხანძთელთან ერთად?
ა)საბა,ქრისტეფორე,თეოდორე;
ბ)საბა,თეოდორე, არსენი;
გ)საბა,თეოდორე,ქრისტეფორე.
4.სად  დამკვიდრდნენ ქართლიდან წასული წმ.გრიგოლი და მისი სულიერი ძმები?
ა)ოპიზაში;ბ)ხანძთაში;გ) შატბერდში;დ)მერში

.                                                        შემაჯამებელი ტესტი
სახელი--------
გვარი----------
თარიღი-----------
1. დაწერეთ არსებითი სახელი ფანჯარა შესაბამისი ბრუნვის ფორმით
დიასახლისს მხოლოდ ერთი----------მინა დარჩა გასაწმენდი.
2. დაწერეთ  საკუთარი სახელი  ოთარი შესაბამისი ბრუნვის ფორმით
თავის მოხსენებაში ----------საინტერესო მოსაზრებები გამოთქვა.
3. დაწერეთ  ნაცვალსახელი  შენი  შესაბამისი ბრუნვის ფორმით.
---------------რჩევას აუცილებლად გავითვალისწინებ.
4.დაწერეთ ზმნა  აღზარდეს შესაბამისი პირის ფორმით
სტუდიის წევრები ჩვენ კლასიკური მუსიკის კარგ მსმენელებად ---------.
5.მოცემულ ტექსტში დაშვებულია მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული შეცდომები.
სამ სტრიქონში შეცდომა არ არის.ხუთშიკი-თითო-თითო შეცდომაა.
0 XIX-ე საუკუნის დასაწყისში თბილისსა და მის შემოგარენში რამდენიმე
0 დიდი თუ მცირე კუნძული არსებობდა.მათ შორის ყველაზე ცნობილი
1.იყო ორთაჭალა.იგი მტკვარის ძირითად კალაპოტსა და მის მარჯვენა
2.ტოტს  შორის იყო მოქცეული.სწორეთ ამით უნდა აიხსნას კუმძულის
3.სახელწოდება-ორთა(წყლის)შორის მდებარე ჭალა, ირთაჭალის
4.ბაღები მეფის ოჯახსა და თავად-აზნაურებს ქონიათ  გაყოფილი.XIX
5.საუკუნეში იგი კერძო მესაკუთრეების ხელში გადასულა.ორთაჭალის
6.ბაღჩაბაღები მრავალი შემოქმედის შთაგონეის წყაროდ ქცეულა.XX
7.საუკუნის დასაწყისში აიგო ორთაჭალჰესი,აშენდა სანაპიროები,რის
8.გამოც მდინარის ტოტი დაშრა და კუნძულმა არსებობა შესწყვიტა.
6.გადააკეთეთ მარტივად რთული წინადადება
ახალგაზრდა  რეჯისორს  აღიარება  მოუტანა   სპექტაკლმა,რომელიც რუსთაველის თეატრში დაიდგა.
7.აქციეთ წინადადებაში ხაზგასმული შესიტყვება განკერძოებულ განსაზღვრებად.
მოტიტვლებულ ფერდობზე ცისკენ ტოტებაწვდილი ალვის ხე იდგა.
8.გაასწორეთ სინტაქსური შეცდომა.
ყველა გაოცებული იმისთვის დარჩა,რომ ასეთ შედეგს არავინ ელოდა.
9. .გაასწორეთ სინტაქსური შეცდომა.
დედა-შვილი კონცერტიდად გვიან დაბრუნდნენ.
10. .გაასწორეთ სინტაქსური შეცდომა.
ის, რომ ტურისტული სეზონი დაიწყო,სარეკლამო სააგენტო იტყობინებოდა.
11.გაასწორეთ სტილისტური ხარვეზი
კომისია ახალი მოწმობების გაცემას ორშაბათიდან აწარმოებს.
12.გაასწორეთ სტილისტური ხარვეზი
ზურა დიდსა და  პატარას უყვარს,რადგან გულღია გული ააქვს.
13.დაუკვირვებლად   ნათქვამი არის:
ა) მდარე.    ბ) მყიფე.     გ)როყიო
14.რომელი სიტყვაა გამოტოვებული:    სრულად თუ სრულიად?
ჩემპიონატის შედეგები-----------გააშუქეს წამყვანმა ტელეარხებმა.
15.რას ნიშნავს სიტყვათა მყარი შეხამება---ხელი აიღო?
ა) აითვალწუნა. ბ) გაათავისუფლა.  გ) მიატოვა
16.რომელი სიტყვა არ არის თავხედის სინონიმი
ა) თავაგდებული. ბ) თავგასული. გ)თავმოუბმელი.
17. შემოხაზეთ სწორი შესიტყვება.
ა) მეტოქეობა გამოუცხადა.ბ) ნდობა გამოუცხადა. გ) ნდობა გაუწია.
span>როგორ დარწმუნდა მეფე, რომ მისგან ნანახი სიზმარი ღვთისაგან იყო და არა ეშმაკისაგან?
ა) უცნიბმა ჭაბუკმა სიზმარში ეტრატი გადასცა;
ბ) გაღვიძებულს, ხელში ეჭირა ეტრატი, რომელზეც ჭაბუკის სახე იყო აღბეჭდილი;
გ) ეტრატი, რომელიც უცნობმა ჭაბუკმა სიზმრად გადასცა, ხელში ცხადლივ ეჭირა;
დ) ძილში გამოცხადებულმა უცნობმა ჭაბუკმა შვილის აღზრდა შესთავაზა.

8.      როგორ შეძლება,  სედრაქის აზრით, მეფის მიერ სიზმრად ნანახი ჭაბუკის მიგნება?
ა) მისი ვინაობა უნდა დადგინონ;                        გ) უფლის ნებას უნდა მიენდნონ;
ბ) მისი სადაურობა უნდა დაადგინონ;               დ) უნდა ეძებონ.

9.      როგორ შედლება, რუქას აზრით, მეფის მიერ სიზმრად ნანახი  ჭაბუკის მიგნება?
ა) უნდა ეძებონ.                                        გ) მისი ვინაობა უნდა შეიტყონ;
ბ) უფალს უნდა მიენდნონ;                   დ) მისი სადაურობა უნდა შეიტყონ.

10.  ვის ადარებს ლეონი მეფის სამსახურში მყოფ კაცს?
ა) ადამიანს, რომელიც ზამთარში დიდი ცეცხლის ახლოს ზის;
ბ) ადამიანს, რომელიც ზამთარში დიდი ცეცხლის ახლოს ზის და სიცხე წვავს;
გ)ადამიანს, რომელიც ზამთარში დიდი ცეცხლისაგან შორს ზის და იყინება;
დ)ადამიანს, რომელიც ზამთარში დიდი ცეცხლთან ზის და, თუ ახლოს მივა, სიცხე დაწვავს, ხოლო, თუ შორს წავა, გაიყინება.

შემაჯამებელი სამუშაო
მოსწავლის
სახელი-------
გვარი---------



ტექსტში დაშვებულია მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული სინტაქსური შეცდომები.რ

I
შეცდ
I I
უშეცდ

1.ასტრონომიამ დიდ წარმატებებს მიაღწია შუა აზიის ისეთ უმნიშვნელოვანეს კულტურულ ცერნტრებში,როგორებიცაა:ბუხარა,მერვი და სამარყანდი.


2.აქ მოღვაწე მოაზროვნეთა მიერ გამოიტქვა ზოგიერთი ისეთი შეხედულება,რაც შემდგომში დადასტურდა კიდეც.


3.სამარყანდის მმართველი ულუღ-ბეგი დაუღალავად ზრუნავდა თავის ქვეყანაში მეცნიერების განვითარებისათვის.


4.მან სამარყანდში ააგებინა გრანდიოზული ობსერვატორია,რომელიც აღჭურვილი იყო იმ დროისათვის საუკეთესო ხელსაწყოებით.


5.ტელესკოპი ჯერ არ არსებობდა და ასტრონომები ცაზე მნათობთა მდებარეობასა და მათ შორის მანძილებს კუთხის საზომი ხელსაწყოს გამოყენებით ადგენდნენ.


6.აქ შედგენილი კატალოგი,რომელშიც 1018 ვარსკვლავის მდებარეობა იყო აღნიშნული,მრავალი წლის განმავლობაში საუკეთესო კატალოგად ითვლებოდა.


7.ფანატიკოსებს ძულდათ თავისუფლად მოაზროვნე მეცნიერების მფარველი ულუღ-ბეგი, ამიტომაც იგი მოკლეს,ხოლო ობსერვატორია მიწასთან გაასწორეს.






1.ვ
                                                 XI კლასი      
                                 შემაჯამებელი   სამუშაო                             
                                               „ხევისბერი გოჩა“
              1.ვინ  არის  ხევისბერი  გოჩა?

               2.ხევისბერის  რა  თვისებებზე  ამახვილებს  მწერალი  ყურადღებას?

                       3.როგორ  ხატავს  მწერალი  ნუგზარ  ერისთავს?

            4.რა  აქვს  ნუგზარს  გადაწყვეტილი?

            5.ხევისბერმა ონისეს ადრეც არაერთხელ შეახსენა კაცური მოვალეობა და ღირსება    რს.ყველაზე მეტად   რა აშინებს მას ონისეს ბრძოლის წინ გასტუმრების დროს და რატომ?
            6.რა იყო ონისეს განსაკუთრებული თავგანწირვის მიზეზი ბრძოლის ველზე?

           7.ხევისბერმა შვილს სასიკვდილო განაჩენი გამოუტანა,რატომ?

           8.არიან თუ არა მწერლის  მიერ დახატული პერსონაჟები შინაგანად თემის ტრადიციები  ა        დამცველი?

          9.რა არის ნაწარმოების მთავარი თემა?

           ა) ბრძოლა თავისუფლებისათვის; ბ)სიყვარულსა და მოვალეობას შორის კონფლიქტი.

          10.რა არის ნაწარმოების მთავარი სათქმელი?



                                              X კლასი
                                           შემაჯამებელი  N1

1.რომელი  მეფის კარზე გაემგზავრა ვარქსენ პიტიახში?
         2.ვინ არის შუშანიკი?
          3.რა მიზნით   წარუდგა  ვარსქენი  სპარსთა მეფეს და რით გამოხატა მის წინაშე
          სრული   სრული მორჩილება?
          4.განმარტეთ“იჯმნა“.
          5. განმარტეთ“ ქვეყანასა ზედა“.
          6.ატროშანი  ანუ....ანუ...
          7. რისთვის გამოხატავს შუშანიკი მზადყოფნას იაკობთან საუბრისას?
         8.როგორ  მოიხსენიებს იაკობი ვარსქენს?
          9. რას სდებს ბრალად ვარსქენი აფოც ეპისკოპოსს?
        10. სასახლეში   დატრიალებული ამბის დროს სად და ვისთან  ერთდ იმყოფებოდახუცესი?
      11.როგორ მოიხსენიებს იაკობი ვარსქენს?
      12. რას სდებს ბრალად ვარსქენი აფოც ეპისკოპოსს?
      13.რამდენი წელი გაატარა დედოფალმა ციხეში?
      14.რით გააბრწყინა და გაამშვენიერა დედოფალმა ციხე?
      15.რომელი საუკუნის ნაწარმიებია“შუშანიკის წამება“
     16.როგორი ჟანრის ნაწარმოებია?
     17. რას ნიშნავს“ბუნებითი ცოლი?“
    18.ჩამოაყალიბეთ თქვენი დამოკიდებულება  შუშანიკი.როგორც სარწმუნოების დამცველი.



           


                                                   X კლასი
                                            შემაჯამებელი N 2
1.“აბო  თბილელის“მიხედვით რამდენი ხანია,რაც ქართველები ქრისტიანობას ეზიარენ?
2.განმარტეთ“ჩვეულებისამებრ მამულისა სვლაი“.
3.რას  ადარებს  ავტორი შიშით შეპყრობილ ქართველებს?
4.განმარტეთ“შემასმენლები“.
5.როგორ ადგილს ეძებდა აბო მოსანათლად?
6.სად მოინათლა აბო?
7. რას სდებდნენ ბრალად აბოს დამბეზღებლები?
8.რამდენი დღე გაატარა  აბომ  საპყრობილეში?
9. რა დღეს დაემთხვა მისი თავის მოკვეთა?
10.განმარტეთ ‘’უეჭველი სარწმუნეობა“.
11.რატომ სთხოვდნენ არაბები მსაჯულს მათთვის გადაეცა  აბოს  ცხედარი?
12.რატომ სთხოვა აფხაზეთის მეფე  აბოს  დარჩენილიყო აფხაზეთში?
13.რა მიზნით შეიფარა ნერსე ერისთავი ხაზართა მეფემ?
14.მონათლულუ აბო რას ადარებს თავს?
15.რა მნიშვნელობა  ჰქონდა აბოს წამებას იმ დროს?

16.ჩამოაყალიბეთ თქვენი დამოკიდებულება -აბო ქრისტიანული სარწმუნოების დამცველი.





11

Комментариев нет:

Отправить комментарий